آذربایجاناخبارارمنستانقره باغ

واکنش الهام علی اف به سخنان سرژ سرکیسیان در نشست کشورهای مشترک المنافع

الهام علی اف رییس جمهوری آذربایجان، ارمنستان را متهم کرد که از فرایند میانجیگری گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا در مناقشه قره باغ برای دائمی کردن این مذاکرات بهره می گیرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از آذرتاج، سرژ سرکیسیان در این نشست دولت های مشترک المنافع در بیشکک، جمهوری آذربایجان را به نقض آتش بس متهم و سخنرانی شکایت آمیزی ارایه داد که با پاسخ شدیداللحن الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان مواجه شد.

رییس جمهوری آذربایجان گفت :با توجه به روند حل مساله قره باغ کوهستانی در چارچوب یک ساختار بین المللی دیگر ( سازمان امنیت و همکاری اروپا) نیازی نمی دیدم در این اجلاس درباره آن سخن بگویم، اما با توجه به شکایت طرف ارمنی در این اجلاس، برای پاسخ گویی در این مورد احساس ضرورت می کنم.

الهام علی اف گفت؛ ارمنستان اراضی یک کشور دارای حق حاکمیت را اشغال و تمامیت ارضی آن را نقض کرده و اهالی آذربایجانی را از قره باغ کوهستانی و اراضی اطراف آن اخراج کرده است و در طول ۲۰ سال، به انجام مذاکره تظاهر می کند و برای اینکه این مذاکرات بی پایان بماند، هر از گاهی به اقدامات تحریک آمیز مبادرت می کند که آخرین مورد آن در ماه آوریل گذشته بود.

الهام علی اف گفت :شورای امنیت سازمان ملل که هیچ ساختار بین المللی بالاتر از آن وجود ندارد، از سال ۱۹۹۰ به بعد چهار قطعنامه برای حل مساله قره باغ کوهستانی صادر کرده است. اما این قطعنامه ها اجرا نمی شود.

رییس جمهوری آذربایجان گفت :ما به صلح وفادار هستیم و بطور سازنده رفتار می کنیم. گروه مینسک (سازمان امنیت و همکاری اروپا برای حل این مناقشه) موجود است. اما، طرف ارمنی از این چارچوب برای تداوم بی پایان مذاکرات بهره می گیرد. آنها خواهان صلح نیستند.

سرژ سرکیسیان، رییس جمهوری ارمنستان پس از این سخنان الهام علی اف گفت :پاسخ دادن به دروغ، بی معنی است.
الهام علی اف نیز در واکنش به آن گفت : « من به دروغ پاسخ دادم.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا