آذربایجاناخباراردبیلارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

دکتر اصولی: پاشینیان خواست با این اقدام خود از انتقادات داخلی بکاهد

استاد دانشگاه محقق اردبیلی گفت: حمله اخیر ارمنستان به مواضع جمهوری آذربایجان برای برون رفت از انتقادات داخلی صورت گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، قاسم اصولی تحلیلگر مسائل اوراسیا و استاد دانشگاه محقق اردبیلی در « میزگرد بررسی تحولات منطقه قفقاز با تاکید بر درگیرهای منطقه تووز” در خصوص درگیری های مرزی جمهوری آذربایجان و ارمنستان  ضرورت توجه به شاخصه های جغرافیایی منطقه را مورد تاکید قرار داد و شروع عملیات نظامی از سوی ارمنستان را محتمل تر دانست.

وی هچنین گفت: اگر بخواهیم بدانیم در این درگیری ها کدام کشور ذی نفع بوده است، بی تردید ارمنستان بیشتر ذی نفع بوده و این موضوع به تحولات اخیر این کشور در چند ماه اخیر بر می گردد، چرا که دولت پاشینیان به خاطر سیاست های مبارزه با کرونا تحت انتقاد بوده است. زیرا سیاست هایی که اتخاذ کرده کاملا کوتاه مدت بوده و عمق زیادی نداشته و از طرف دیگر با تاخیر انجام شده است. پاشنیان خواست با این اقدام از انتقادات داخلی بکاهد. در واقع حمله اخیر ارمنستان به مواضع جمهوری آذربایجان برای برون رفت از انتقادات داخلی صورت گرفته است.

اصولی با اشاره به ویژگی های این درگیری در قیاس با درگیری که در سال ۲۰۱۶ اتفاق افتاد تصریح کرد: درست است که محل این درگیری ها به شریان های انرژی نزدیکی بوده، ولی وجه ممیزه ی این درگیری، حملات سایبری و استفاده گسترده از پهبادها و هواپیماهای بدون سرنشین بوده است.

وی ادامه داد: البته در ۲۰۱۶ نیز این اتفاق افتاد، اما در این مقطع گسترده تر بوده و این نشان می دهد در حال گذار از جنگ سنتی و کلاسیک به جنگ مدرن هستیم که قاعدتا در صورتی که در سال های آتی نیز این اتفاقات پیش بیاید، تبعاتش می تواند گسترده تر باشد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا