اخبارروسیه

دو دانشجوی روس به جرم همکاری با داعش به زندان محکوم شدند

مسکو – ایرنا – دادگاه نظامی مسکو دو دانشجوی دختر روس را به جرم همکاری با گروه تروریستی داعش به بیش از پنج سال زندان محکوم کرد.

 
به گزارش قفقاز، ‘یلنا آرشاخانووا’ و ‘سعیده خالیقوا’ دو دانشجوی روس که به کمک مالی به داعش متهم شده بودند هر کدام به پنج و نیم سال زندان محکوم شدند.
شبکه دوم تلویزیون دولتی روسیه روز سه شنبه اعلام کرد: این دو دانشجو با تروریست های داعشی ارتباط برقرار کرده و درامد خود حاصل از فروش لباس را به این گروه تروریستی ارسال کرده بودند.
دادگاه نظامی مسکو این دو فرد را به همدستی با تروریست ها متهم و به حبس در زندان محکوم کرد.
‘آرشاخانووا’ و ‘خالیقوا’ به اتهامات وارده به خود اعتراف و از کرده خود در همکاری با تروریست های داعشی ابراز ندامت کردند.
گروه تروریستی داعش در روسیه نفوذ کرده و در مناطقی همچون قفقاز شمالی این کشور شمار زیادی به این گروه تروریستی پیوسته اند.
براساس اطلاعات سازمان های امنیتی روسیه بیش از دو هزار نفر از شهروندان این کشور در صفوف داعش در سوریه و عراق، اعمال تروریستی مرتکب می شوند.
آلکساندر بورتنیکوف رییس سازمان امنیت فدرال روسیه به تازگی در این رابطه اعلام کرد که بیش از دو هزار و 900 شهروند این کشور مظنون به شرکت در فعالیت های تروریستی هستند و بسیاری از آنان در عراق و سوریه حضور دارند.
وی با ارائه گزارش جمع بندی فعالیت سازمان های امنیتی روسیه در سال 2015، اعلام کرد: با تلاش هماهنگ سازمان امنیتی، از بازگشت بیش از 100 تبعه روسیه (عضو گروه های تروریستی) از عراق و سوریه جلوگیری شد.
بورتنیکوف در نشست اعضای کمیته ملی ضدتروریستی روسیه، افزود: 214 تروریست در خارج از کشور به هلاکت رسیده اند و 198 نفر دیگر نیز پس از بازگشت تحت کنترل سازمان های امنیتی قرار گرفته اند.
رییس سازمان امنیت فدرال روسیه خاطرنشان کرد: 80 متهم به جرایم تروریستی در دادگاه محکوم شده و 41 نفر هم دستگیر شده اند.
وی ادامه داد: در طول سال گذشته همچنین 156 تروریست به هلاکت رسیده اند و 20 نفر از 26 سرکرده تروریست ها که در منطقه قفقاز کشته شده اند، وابسته به گروه تروریستی داعش بودند.
بورتنیکوف گفت: تهدید اصلی امنیتی برای روسیه همچنان از فعالیت تروریست ها در منطقه قفقاز شمالی ناشی می شود و براساس پیش بینی ها اوضاع امنیتی کشور با آغاز عملیات نیروی هوافضای روسیه علیه گروه های تروریستی در سوریه متشنج شده است و تروریست ها سعی دارند از مناطق مناقشه (عراق و سوریه) به روسیه نفوذ کنند.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا