اخبارایرانترکیه

دعوت ایران از رئیس سازمان امور دینی ترکیه؛ سفر عالی ترین مقام دینی ترکیه به ایران

رئیس سازمان امور دینی ترکیه برای شرکت در بیست‌ونهمین کنفرانس بین‌المللی وحدت اسلامی و انجام دیدارهای رسمی عازم ایران شد.

به گزارش قفقاز، پرفسور محمد گورمز، رئیس سازمان امور دینی ترکیه برای شرکت در کنفرانس وحدت اسلامی و انجام دیدارهای رسمی وارد تهران شده و در حاشیه این کنفرانس با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو خواهد کرد.

محمد گورمز در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد توسط آیت الله محسن اراکی، دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی مورد استقبال قرار گرفت.

گورمز از مردم و مقامات ایران بابت دعوت آنها تشکر کرده و با بیان اینکه امت اسلام حالا در داخل یک چنبر آتش قرار گرفته و باید هر مسلمان و هر اهل وجدان برای نشاندن آن تمام کوشش خود را انجام دهد، اظهار داشت: “باید به پایان دادن به خون و اشک ریزی اولویت داد و تنها هدف سفر ما هم این است. اگر این بازدید من بتواند حتی یک ذره تاثیر مثبتی در این زمینه داشته باشد، خرسند می شوم”. 

آیت الله محسن اراکی، دبیر مجمع تقریب مذاهب اسلامی نیز از گورمز بابت بازدید وی از ایران تشکر کرده و گفت: “اینجا خانه شماست، خاک شماست، به خانه خودتان خوش آمدید. امیدواریم که آمدن شما برای  برطرفی مشکلات میان مسلمانان راه حلی خواهد بود و برای وحدت مسلمانان کمک خواهد کرد”.

 بیست‌ونهمین کنفرانس بین المللی وحدت اسلامی که توسط مجمع تقریب مذاهب اسلامی برگزار می شود، در تاریخ 29 دسامبر به پایان خواهد رسید.

مهمت گورمز در چارچوب سفر خود به ایران و به دنبال سخنرانی خود در افتتاحیه این کنفرانس بین‌المللی قرار است با مقامات عالی ایرانی از جمله علی جنتی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، آیت الله تسخیری، رئیس شورای عالی مجمع جهانی تقریب مذاهب اسلامی و مشاور عالی رهبر ایران، قاضی عسگر، نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت و آیت الله حسینی بوشهری، مدیر حوزه علمیه این کشور دیدار و گفتگو کند.

رئیس سازمان امور دینی ترکیه همچنین از دانشگاه مذاهب اسلامی بازدید خواهد کرد و در اینجا برای دانشجویان به سخنرانی خواهد پرداخت. وی پس از انجام دیدارهای رسمی در تاریخ 30 دسامبر به ترکیه باز خواهد گشت

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا