آذربایجاناخبارعمومینارداران

موسسه حقوق بشر انجمن بین المللی وکلا خواستار لغو حکم کانون وکلای جمهوری آذربایجان مبنی بر محرومیت یالچین ایمانف از شغل وکالت شد

موسسه حقوق بشر انجمن بین المللی وکلا، خواستار اعاده به کار «یالچین ایمان اف» وکیل مدافع زندانیان سیاسی در جمهوری آذربایجان شد که وکالت شماری از روحانیون و فعالان اسلامی را نیز به عهده دارد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پایگاه اینترنتی «ریتینگ» ، موسسه حقوق بشر انجمن بین المللی وکلا خواستار شد حکم ۲۰ نوامبر «کانون وکلای جمهوری آذربایجان» مبنی بر محرومیت یالچین ایمان اف از شغل وکالت لغو و شرایط بازگشت این وکیل مدافع به کار خود فراهم شود.
در بیانیه این موسسه آمده است یالچین ایمان اف نباید بخاطر اجرای وظایف شغلی اش مجازات شود.
همچنین خبرگزاری توران، سازمان عفو بین الملل با صدور بیانیه ای تصویب قوانین محدود کننده جدید برای شغل وکالت را در جمهوری آذربایجان ، ضربه ای به برگزاری محاکم عادلانه توصیف کرد.
عفو بین الملل افزوده است : « تاکنون نیز وکلایی که در دادگاه های جمهوری آذربایجان از آزادی بیان دفاع و به شکنجه زندانیان اعتراض می کنند، تحت فشار قرار می گرفتند. اما، اکنون با تصویب قوانین محدود کننده جدید برای وکلا، این مدافعان حقوق بشر از حق حضور در دادگاه نیز محروم می شوند.»

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا