آذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری همایش « پیامبر رحمت» در باکو

همزمان با میلاد با سعادت پیامبر اکرم (ص) و هفته وحدت همایشی تحت عنوان «پیامبر رحمت» از سوی  اداره مسلمانان قفقاز و با همکاری رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از روابط عمومی  سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این همایش که با حضور، شخصیت‌ها، فرهیختگان، علما و اندیشمندان اسلامی در سالن همایش‌های اداره روحانیت مسلمانان قفقاز  در باکو برگزار شد، الله‌شکور پاشازاده، رییس اداره روحانیت مسلمانان قفقاز در سخنانی بر لزوم وحدت و یکپارچگی جهان اسلام با تکیه به آموزه‌های قرآن کریم و همچنین سیره حضرت محمد مصطفی (ص)، تاکید کرد.

الله شکور پاشازاده، در ادامه از برگزاری همایشی در ۲۱ دسامبر با شرکت علماء دین کشورهای روسیه، بلاروس، اوکراین، ایران، ترکیه، ازبکستان و هند وبا حضور رییس جمهور آذربایجان خبر داد که در این اجلاس بیش از ۲۰۰ نماینده از کشورهای خارجی شرکت خواهند کرد.

اصغر فارسی، رایزن فرهنگی کشورمان نیز در سخنانی دین مبین اسلام را دین محبت و مهربانی و دعوت به مدارا  و همزیستی با سایر ادیان نامید و بر لزوم اتحاد و همبستگی مسلمانان در شرایطی که دشمنان اسلام با توطئه سعی در تفرقه و ایجاد انحراف و انشقاق جوامع اسلامی دارند، تاکید کرد.

در ادامه حاج سلمان موسی اف معاون رییس اداره مسلمانان قفقاز، واصم محمد علی اف، حجت‌الاسلام و المسلمین اردبیلی و تعدادی از علما و روحانیون سخنرانی کردند.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا