آذربایجاناخبارعمومی

مسجد حاج جواد باکو تخریب و مسجد دیگری تحت کنترل دولت جمهوری آذربایجان ساخته خواهد شد

الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان دستور داد بجای «مسجد حاج جواد» در باکو که دینداران جمهوری آذربایجان با برگزاری تظاهرات در آستانه بازی های همبستگی اسلامی موفق به جلوگیری از تخریب آن شدند، مسجد دیگری در محل تعیین شده از طرف دولت و تحت کنترل اداره مسلمانان قفقاز و کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان ساخته شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت رسمی اداره مسلمانان قفقاز جمهوری آذربایجان، الله شکور پاشازاده رییس این اداره، یعقوب ایوب اف، معاون اول نخست وزیر جمهوری آذربایجان و مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی امور گروه های دینی، به دستور الهام علی اف ، رییس جمهوری از محل ساخت مسجد جدید در منطقه یاسامال بازدید کردند.
یعقوب ایوب اف گفت:رییس جمهوری آذربایجان که در ماه رمضان ، چنین هدیه خوشایندی را به دینداران بخشیده است، به ارزش های ملی – معنوی توجه و احترام فراوانی دارد.


معاون اول نخست وزیر جمهوری آذربایجان گفت :طرح های عظیم ساخت و ساز در باکو و سایر مناطق کشور و کارهای بازسازی و مرمت توأم با رأفت به مکان های دینی و تاریخی، نمونه بارز فعالیت الهام علی اف، رییس جمهوری و مهربان علی اوا، معاون اول رییس جمهوری آذربایجان است.
الله شکور پاشازاده، رییس اداره مسلمانان قفقاز نیز تاکید کرد : الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان همواره توجه فراوانی به دینداران دارد و اختصاص محل جدید برای ساخت این مسجد، هدیه ای بزرگ به دینداران محله «سووتسکی» باکو است.
مبارز قربانلی، رییس کمیته دولتی امور گروه های دینی جمهوری آذربایجان نیز گفت :مکان درنظر گرفته شده برای ساخت مسجد جدید حاج جواد ، مکانی کاملا مناسب است و طرح معماری آن خیلی نفیس طراحی شده است.
مبارز قربانلی ابراز امیدواری کرد که این مسجد تا ماه رمضان سال آینده ساخته شود و عیدی بزرگی برای عبادت کنندگان در این مسجد باشد.
همچنین اعلام شد طوماری از طرف دینداران برای تشکر از الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان ارسال خواهد شد.

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا