آذربایجاناخبارعمومی

سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان فرا رسیدن ولادت رسول اکرم(ص) را به مسلمانان جهان تبریک گفت

 الهام علی اف سرپرست حزب اسلام آذربایجان فرا رسیدن ولادت پیامبر اکرم (ص)و امام جعفر صادق (ع)را به تمامی مسلمانان جهان تبریک گفت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از اسلامین سسی،سرپرست حزب اسلام جمهوری آذربایجان مولود پیامبر(ص) را از بزرگترین اعیاد دنیای اسلام خواند وگفت: با آمدن آخرین پیامبر(ص) دین اسلام کامل شد.

 ایشان فرا رسیدن  این روز را به تمامی عاشقان اهل بیت(ع) و مسلمانان جهان و محضر مبارک حضرت بقیه الله(عج) تبریک گفتند.

سرپرست حزب اسلام آذربایجان افزود؛ «جشن مولود پیامبر(ص) هرساله با شکوه وعظمت خاصی در سراسر جهان برگزار می شود.خداوند متعال از میان بندگانش پیامبر(ص) را انتخاب کرده است و در قرآن کریم نیز از وی به عنوان یک راهنما و نمونه ای از اخلاق برای بشریت یاد می کند،کسانی که به خدا و پیامبرش ایمان آورده اند در روز قیامت از عذاب الهی در امان خواهند بود».

ایشان افزودند؛«در جهان امروز یک تنش بسیار بزرگ وجود دارد که در میان این تنش ها امیدواری به اسلام ادامه دارد،ما شاهد هستیم که ارزشهای دینی ما با علاقه و عشق مورد مطالعه قرار می گیرند و این  ما را به اهدافی که دین اسلام دارد نزدیک می کند».

وی ادامه داد؛« در تعدادی از کشورهای اسلامی تولد پیامبر (ص)را به عنوان هفته وحدت جشن می گیرند.برگزاری این جشن و هفته ی وحدت توسط امام خمینی(ره) در سال ۱۹۸۱ پایه گذاری شد و به دنیای اسلام کمک کرد که این جشن به صورت فراگیر و گسترده تر برگزار شود وبه مردم این اجازه داده شد که این عید معنوی به بهترین وجه ممکن بهره مند گردند   ».

ایشان در ادامه گفتند:«چه خوش سعادتی که در این دنیا از امت رسول اکرم(ص)و عاشق اهل بیت(ع) هستیم و آرزومندیم که این جشن در بیش از ۹۵درصد از کشورهای مسلمان به صورت گسترده برگزار شود و این روز خوب در تقویم دولتی آذربایجان نیز ثبت گردد و به عنوان عید دولتی بزرگ و با شکوه در نظر گرفته شود.دارا بودن این نعمت الهی از طرف خداو عشق به پیامبر واهل بیت(ع) و محبت به آنها و وحدت ما مسلمانان مهمترین و کوتاهترین راه برای خلاص شدن از مشکلات دنیوی است».

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا