آذربایجاناخبار

در آخرین و حساس ترین مناظره تلویزیونی نامزد ها چه گذشت؟

در نهمین و آخرین مناظره تلویزیونی نه نامزد از ده نامزد ریاست جمهوری آذربایجان شرکت داشتند؛ الهام علی اف تنها غایب مناظره دیروز بود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،  در نه مین و آخرین مناظره تلویزیونی نه نامزد از ده نامزد ریاست جمهوری آذربایجان شرکت داشتند؛ الهام علی اف تنها غایب مناظره دیروز بود.

علی احمد اف، نماینده الهام علی اف در مناظره تلویزیونی دیروز گفت: حمایت از الهام علی اف به معنی حمایت از کسی است که می تواند در پنج سال آینده برای مردم آذربایجان شرایطی را محیا کند که آنها لایق آن اند. ما می خواهیم فقر از کشوورمان ریشه کن شود؛ ما می خواهیم خرید خانه برای تمام شهروندان کشور آسان شود؛ شرایط اعطای وام به جوانان آسان شود.

اقبال آقازاده، نامزد حزب امید: رأی دهندگان آذربایجانی باید بدانند در آینده شرایط چگونه خواهد بود. هرچند در این بیست سال تغییراتی نیز اتفاق افتاده است ولی دیگر این دولت توانی بیش از این ندارد. این حاکمیت باید عوض شود. من از معلمین گرامی در خواست می کنم مواضع خود در مورد انتخابات پیش رو را اعلام کنند؛ جوانان آذربایجانی باید در این انتخابات نقش آفرین باشند.

الیاس اسماعیل اف، نامزد حزب عدالت -حزبی که عده ای از اسلام خواهان از آن حمایت می کنند- در مناظره آخر خودش شرکت کرده و گفت: اصلی ترین مسأله آذربایجان اراضی اشغالی قره باغ می باشد؛ اکنون گروه مینسک سازمان امنیت و همکاری اروپا مشغول حل این مشکل است ولی من از ابتدا گفته ام که این سازمان قادر به حل مناقشه قره باغ نخواهد بود. مشکل دیگر ما فساد مالی است. ما باید به شکلی جدی با فساد مالی مبارزه کنیم و اولین قدم در این راه شفاف شدن درآمد های مأموران دولتی است؛ باید قانون منع فعالیت اقتصادی آزاد برای مأموران دولتی تصویب و اجرایی شود.

حافظ حاجی اف، نامزد حزب مساوات معاصر: من دست بعضی ها که قصد داشتند کشور را به سمت فرو پاشی از درون سوق بدهند را رو کردم و این باعث شده است فشار ها بر عیله من بیشتر شود.

فرج قلی اف، نامزد حزب خیزش ملی: به تمام آذربایجانی ها، در هرجای دنیا که باشند خدمت خواهم کرد؛ من تمام فرمانهانی را که سربازان کشور را مانند فرزندان خود نمی دانند عوض خواهم کرد. ای غارتگران منابع کشور؛ ای خائنین به ملت آذربایجان به من رأی ندهید چرا که در صورت انتخاب شدن من همه شما را به شدت مجازات خواهم کرد؛ کسانی که در واردات اجناس بی کیفیت به کشور دست دارند و افرادی که از جنگ با دشمن هراس دارند نیز به من رأیب ندهند چرا که من با اینها به مبارزه خواهم پرداخت!

آراز علیزاده، نامزد حزب سوسیال دموکرات جمهوری آذربایجان: نباید مادران کوچه ها را جارو کنند؛ مادران آذربایجانی نباید زیر فشار فقر مجبور شوند لباس های این و آن را بشویند؛ معلمین آذربایجانی نباید برای امرار معاش مجبور شوند در کلاس های خصوصی تدریس کنند. باید مردم آذربایجان به قدر کافی دستمزد و حقوق دریافت کنند که بدون هیچ مشکلی بتوانند زندگی خود را اداره کنند.

وی در ادامه سخنان خود به تخریب شورای ملی پرداخت و گفت: هرگز حرف های شورای ملی را باور نکنید؛ آنها می گویند در حساب رئیس جمهور 47 میلیارد پول هست؛ آنها می گویند تا زمان مرگ به مبارزه خود ادامه خواهند داد؛ در تجمعات خود می گویند بیش از 2 میلیون آذربایجانی خارج از کشور کار می کنند. من اطلاعات آماری واقعی را دیده ام و مطمئنم این حرف ها صحت ندارند.

قدرت حسن قلی اف، نامزد حزب جبهه تمام خلق آذربایجان: مردم آذربایجان به دنبال کسی نیستند که از مشکلات آنها حرف بزند، بلکه آنها به رئیس جمهوری نیاز دارند که توان حل این مشکلات را داشته باشد.

جمیل حسنلی: دیدید الهام علی اف، به مناظره تلویزیونی نیامد؟! او از هیچ یک از نمایندگانش کارآمد تر نیست.

زاهد اوروج نامزد مستقل: اصلی ترین خطر برای جمیل حسنلی آن شورای ملی اش است، او پس از انتخابات مجبور خواهد شد به در سفارت خانمه های کشور های خارجی رفته و از آنها برای پناه دادن به وی خواهش کند.

علی احمد اف: شما شاهد دروغ هایی که از سوی جمیل حسنلی گفته شد بودید. اعراضاتی که در برخی از برنامه های انتخاباتی وی رخ داد نیز نمود بارز عکس العمل مردم آذربایجان به این دروغ گویی ها بود؛ با دروغ و فریب نمی توان نظر مردم را به خود جلب کرد.

سردار محمد اف، نامزد حزب دموکرات آذربایجان: در جمهوری آذربایجان لزوم تغییرات تدریجی حس می شود، نه می توان حاکمیت کنونی و نه مخالفان را به یک باره به کناری انداخت! تا زمانی که ائتلاف واقعی رخ ندهد، هیج نتیجه ای به دست نخواهد آمد.

آراز علیزاده: به آراز علیزاده رأی دهید، من گفته ام اکنون نیز می گویم، اگر فبل از من کسی بتواند قره باغ را آزاد کند من از سیاست کناره گیری می کنم.

جمیل حسنلی: می گویند من بعد از انتخابات مجبور خواهم شد از کشور بروم. من با تصمیم شورای ملی و اراده مردم کشورم به اینجا آمده ام و از این به بعد هم در صف دفاع از مردم کشورم در صف اول خواهم ایستاد.

زاهد اوروج: از قدیم یزید مسلک ها یک اصل اساسی داشتند که می گفت تهمت بزن، حتی اگر نچسبد هم اثر باقی می ماند. جمیل حسنلی امروز دقیقا از این روش استفاده می کند.

علی احمد اف: متأسفم که شخصی مانند جمیل حسنلی که به شکلی تصادفی نامزد ریاست جمهوری آذربایجان شد و کاندیداتوری او پذیرفته شد. در حالی که او مشکلات زیادی دارد.

حافظ حاجی اف: تا زمانی که من در آذربایجان هستم، کسانی چون جمیل حسنلی، علی کریملی و عیسی قنبر نخواهند توانست در این کشور به قدرت برسند.

جمیل حسنلی: چند بار دراین مناظرات تلویزیونی در مورد ارتباط من با ارامنه صحبت به میان آمده است؛ من نژادپرست نیستم ولی این اتحامی که حافظ حاجی اف علیه من مطرح می کند علیه حیدر علی اف نیز مطرح کرده است.

او در افکار عمومی این شبهه را مطرح کرد که مادر حیدر علی اف ارمنی است و دومین بار حافظ حاجی اف را به همین دلیل حبس کردند؛ او حالا خجالت نمی کشد و ما را اینگونه متهم می کند.

زاهد اوروج: بعد از پنج روز به سبب مواضعی که امروز و در این برنامه تلویزونی اعلامن کرده اید از مردم آذربایجان خجالت خواهید کشید.

منبع:
رادیو آزادلیق

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا