دسته‌بندی نشدهویژه

طبق آخرین نظرسنجی قبل از انتخابات ریاست جمهوری آذربایجان؛44 درصد مردم آذربایجان می خواهند نامزد احزاب مخالف را به عنوان رئیس جمهور خود ببینند

چند روز مانده به انتخاب ریاست جمهوری آذربایجان آخرین نظر سنجی ها عدم رضایت حداقل 44 درصد مردم جمهوری آذربایجان از عملکرد دولت را نشان می دهد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، بنا به آخرین نظرسنجی به عمل آمده قبل از انتخابات جمهوری آذربایجان  44 درصد مردم این کشور می خواهند نامزد احزاب مخالف دولت را به عنوان رئیس جمهور خود ببینند.مرکز خدمات اجتماعی “آدام”  در 9 اکتبر، یکماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری اعلام کرد : بنا به نظر سنجی میدانی تنها 15 درصد از مردم جمهوری آذربایجان از نحوه توسعه کشور راضی هستند.

نظرسنجی در مرکز تحقیقات اقتصادی و سیاسی (FAR CENTRE) توسط  “مرکز جوانان اجتماعی” از 14 آگوست تا 14 سپتامبر در شهر های باکو، شکی، گنجه، لنکران و قوبا انجام شده است. تعداد افرادی که از آنان مصاحبه به عمل آمد به 1000 نفر می رسد. در این نظرسنجی خیابانی، بدون ذکر نام ، از افراد بالای 18 سال سوالاتی پرسیده شد.

خطای آماری +-0.3 درصد می باشد.

این نظرسنجی نشان داد که وضعیت مالی افراد مصاحبه شونده روز به روز بدتر می شود، اینگونه که، تنها 0.4 درصد از وضعیت مالی خود کاملاً راضی هستند.

50 درصد مشکل مادی ندارند.
40.7 درصد  مشکلات مالی دارند.
7.5 درصد از مردم مشکل مالی شدید رنج می برند.

عده زیادی مایل به ترک کشور آذربایجان می باشند. 19.1 درصد از مردم مایلند کشور را برای همیشه ترک کنند. 44.6 می خواهند به طور موقت کشور را ترک کنند.

50.6 درصد از مصاحبه شوندگان عقیده دارند تا سه سال آینده شاهد بهبود زندگی خود خواهند بود درحالیکه  39.7 درصد آنان فکر می کنند که زندگی شان بدتر خواهد شد.

این نظرسنجی نشان می دهد تنها 14.8 درصد اعتقاد دارند که نیازی به تغییرات نیست و کشور با موفقیت در حال توسعه می باشد.

در سه سال اخیر 36.8 درصد آنها اغلب مجبور به پرداخت رشوه شده اند؛ 38.5 درصد به ندرت رشوه داده اند و  تنها 22.4 درصد مردم مجبور به پرداخت رشوه نشده اند.

افراد موفقیت دولت را اینگونه ارزیابی کردند؛ دولت در زمینه های زیر موفق بوده است:
35.5 درصد ثبات و نظم
23.2 درصد صنعت نفت
13.8 درصد سیاست خارجی
9.1 درصد تقویت ارتش
8.7 درصد افزایش رفاه جمعیت
7.7 درصد تحصیل
5.9 درصد سلامت
5.3 درصد مبارزه با فساد
0.5 درصد دادگاه های عادلانه و سازمان های اجرای قانون
0 درصد مشکل قره باغ

شورای ملی تازه تاسیس نیروهای دموکراتیک به رهبری رستم ابراهیم بی اف ،53.7 درصد مردم فکر می کنند شورای ملی در آذربایجان نقش مثبت دارد و 19.9درصد مردم نقش شورای ملی در کشورشان را منفی ارزیابی می کنند و 26.4 به سختی پاسخ دادند.

34.4 درصد تغییر دولت را می خواهند ولی می خواهند در همین دولت اصلاحاتی به وجود آید.

9.8 تغییر دولت حاکم را نمی خواهند.

64.5 درصد در انتخابات ریاست جمهوری شرکت خواهند کرد و رای خواهند داد.
انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا