آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

درخواست عجیب نماینده مجلس باکو علیه امامان مساجد

نماینده مجلس جمهوری آذربایجان، خواستار برخورد شدید با امامان جماعت مساجدی شد که عید فطر را طبق قواعد شرعی برگزار کردند!

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جیحون محمد اف نماینده مجلس جمهوری آذربایجان با ابراز خشم درباره امامان جماعتی که روز ۲۲ آوریل را روز عید فطر اعلام کردند، گفت: ما می دانیم که دستور این کار از کجا آمد! (ایران)

این نماینده مجلس باکو وارونگی فکری و عنادورزی باکو با ایران و شرع اسلام را به نمایش گذاشت و اقامه نماز عید فطر در روز واقعی عید را به جای روز ۲۱ آوریل که بطور سیاسی و صرفا برای عنادورزی با ایران اعلام شده بود، «فتنه گری» و «مغایر با وحدت و همبستگی ملی» توصیف کرد!

جیحون محمد اف خواستار برخورد شدید اداره مسلمانان قفقاز و کمیته امور دینی با امامان مساجدی شد که روز شنبه ۲۲ آوریل را روز عید فطر اعلام کردند.

گفتتی است افق جمهوری آذربایجان کاملا بر افق ایران منطبق است و به همین علت مشاهده هلال ماه شوال با ایران همزمان بوده است، اما حکومت باکو و اداره مسلمانان قفقاز بخاطر لجاجت و عنادورزی با ایران، یک روز زودتر همزمان با ترکیه و سعودی عید فطر اعلام کردند و در بسیاری از مساجد شهرها و روستاها فضای اجبار به گشودن روزه مردم ایجاد کردند و در روز عید فطر واقعی نیز عوامل حاکمیت تلاش می کردند از اقامه نماز عید فطر جلوگیری کنند!

در سال های قبل نیز عوامل حاکمیت الحادی در باکو که بر ایجاد «مدل آذربایجانی اسلام» پافشاری و عنادورزی می کنند، در هر دو روزی که طبق تقویم دولتی تعطیل رسمی عیدفطر است، با برگزاری نماز عید، بر شریعت زدایی از عید فطر تاکید می کردند!

حکومت لائیک باکو که به شدت وابسته به جریان صهیونیسم است، در عین حال به اجرای برخی ظواهر دین اسلام تظاهر می کند تا اسلامگرایی مردم جمهوری آذربایجان را به انحراف و مسیر دلخواه الحادی خود سوق دهد!

الهام علی اف و همسرش همزمان با ماه رمضان امسال، مسجد ابوبکر (مسجد جامع منطقه نریمانف که با تغییر نام و مرمت و زیباسازی اساسی، برای استفاده وهابی ها اختصاص یافته و در کشور شیعی جمهوری آذربایجان به بزرگترین مرکز تجمع وهابی های کنترل شده حکومت باکو در قفقاز جنوبی تبدیل شده است)، افتتاح کردند!

حاکمیت جمهوری آذربایجان برنامه تغییر بافت مذهبی این کشور را برای دورتر کردن هویت مردم از ریشه واقعی و تاریخی خود و ایران در دستور کار دارد! همین سیاست هویت زدایی و جعل هویت ترکی برای مردم جمهوری آذربلیجان با تاکید بر ترک گرایی نیز از دهه های قبل شروع شده و در سال های اخیر نیز تشدید شده است، اما با مقاومت مردمی نیز مواجه است و هنوز بسیاری از مردم این کشور به ریشه های اسلامی-شیعی و ایرانی خود واقف و پایبندند و بهای سنگینی را بخاطر تلاش برای حفظ هویت خود متحمل می شوند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا