آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومی

درخواست اتحادیه اروپا برای صلح و ثبات منطقه‌ای

سفیر اتحادیه اروپا در ارمنستان با اشاره به همکاری‌های مرزی تهران و باکو تاکید کرد که اتحادیه اروپا خواهان صلح و ثبات منطقه‌ای می‌باشد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، آندرا ویکتورین، سفیر اتحادیه اروپا در ارمنستان در گفت‌وگویی با شبکه خبر ارمنستان در پاسخ به این سوال که با توجه به تنش‌آلود بودن روابط ایران و غرب، آیا اتحادیه اروپا با همکاری ارمنستان با ایران برای حفظ مرز‌های خود مخالفت خواهد کرد؟ گفت: پاسخ شما، کاملا روشن است. اتحادیه اروپا خواهان صلح و ثبات در منطقه است و ما در هیچ رقابتی با دیگر بازیگران بین‌المللی نیستیم، این بار‌ها به عنوان دیگر بازیگران منطقه‌ای تکرار شده است. هر آن‌چه که به صلح و ثبات در منطقه کمک کند، از طرف ما مورد استقبال قرار می‌گیرد.

پیش از این الچین امیربایف، مشاور معاون رئیس‌جمهور آذربایجان در خصوص روابط با ایران گفته است: برای ما مهم است ایران – که همسایه‌ای مهم از لحاظ قدمت و اندازه محسوب می‌شود – همسایه‌ای خوب باقی بماند.

وی در ادامه با اشاره به این‌که «۲۰ الی ۳۰ میلیون ایرانی اصالتا آذری هستند» عنوان کرد که با وجود تفاوت در رویکردها، حفظ روابط شایسته میان تهران و باکو به شدت حائز اهمیت است.

روابط با جمهوری آذربایجان به عنوان کشور همسایه و تمرکز بر روی منافع و مصالح مشترک برای ایران حائز اهمیت است و تلاش دارد با هماهنگی فضای موجود بین دو کشور را مدیریت کرده مانع از ایجاد فرصت برای بدخواهان شود و با کمک دولت آذربایجان در این رابطه پیشرفت حاصل شود.

آذربایجان نیز طبق گفته‌های مقامات این کشور همیشه به توسعه روابط همسایگی خوب با تمامی کشور‌های همسایه از جمله ایران مشتاق بوده است. احترام دوجانبه به تمامیت ارضی و استقلال کشور‌ها اولویت تغییرناپذیر سیاست خارجی آذربایجان بوده است.|ایسنا

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا