آذربایجاناخبارایرانعمومیقفقاز جنوبیگرجستان

خواب جدید ترامپ برای قفقاز؛اعزام نیروی نظامی به جمهوری آذربایجان

شرکای ایالات متحده آمریکا در ناتو به دنبال حضور در سوریه و قفقاز هستند.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از پوبلیکا.آذ،ولادیمیر لیپیخین مدیر موسسه اقتصادی اورسیا در مورد اهداف سفر دونالد ترامپ به عربستان سعودی و سپس سرزمین اشغالی قدس می گوید:رئیس جمهور آمریکا پس از سفر به خاورمیانه و حضور در عربستان و سرزمین های اشغالی قدس شریف بلافاصله در اجلاس سران ناتو(G7) در بروکسل حضور یافت که این سفر وی به منطقه و سپس حضور در اجلاس سران ناتو بعنوان یک معما در آمد.

به گفته ولادیمیر، ترامپ در عربستان با اکثر رهبران بسیاری از کشورهای عربی دیدار نمود و سپس این موضوع به عنوان یک پروتکل در دستور کار رژیم صهیونیستی قرار گرفت. وی با حضور در نشست سران ناتو خواست نقشه راه جدیدی را برای این سازمان ترسیم نماید که این نقشه راه حضور و تقویت این سازمان در شرق خاورمیانه و قفقاز بود.

مدیر موسسه اقتصادی اورسیا در ادامه گفت:واشنگتن در نظر دارد در طرح جغرافیای سیاسی خود در شرق خاورمیانه رژیم صهیونیستی را بعنوان لیدر اصلی داشته باشد که هدف اصلی از این اقدامات آمریکا در منطقه، مقابله با جمهوری اسلامی ایران است.

وی می افزاید،احتمال دارد آمریکا برای اجرای طرح گسترش اسرائیل بزرگ در خاورمیانه بسیاری از اراضی سوریه و سایر نقاط منطقه را به نفع این رژیم به تصرف خود درآورد.در قفقاز نیز کشوری که بعنوان منطقه کلیدی به حساب می آید جمهوری آذربایجان است که در این راستا حضور رئیس جمهور آذربایجان در نشست عربی-اسلامی- آمریکایی مهندسی شده و با برنامه بود.

به گفته این کارشناس سیاسی،گرجستان نیز می تواند به عنوان عضو بالقوه ناتو بحساب آید که تمامی این اتقاقات می تواند در آینده وضیعت قفقاز و شرق خاورمیانه را دچار تغییرات وسیع نماید.

 

 

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا