اردبیل

خلاصه خطبه‌های نماز جمعه اردبیل در مورخه 1393/07/11

نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در خطبه‌های امروز بر فضیلت اعمال شب و روز عرفه و همچنین شب و روز عید تأکید کرد. وی از اهالی استان خواست در تعظیم عید قربان که از اعیاد بزرگ اسلامی است، ساعی باشند و مخصوصاً از نماز عید غفلت نکنند.

حضرت آیت‌الله عاملی در بخش دیگری از خطبه‌ها اظهار داشت: حمله آمریکا به داعش شروع‌شده ولی ذره‌ای شکست و عقب‌نشینی از طرف داعش دیده نمی‌شود و بالعکس این گروه تروریستی در این مدت در شمال سوریه پیشروی هم داشته است.

از این واقعیت معلوم می‌شود که یا حمله، حمله‌ی تصنعی و برای اهداف دیگر است و یا آمریکا در برابر این شبه‌نظامیان عاجز است و هر دو افتضاح بزرگ برای آمریکاست و این رسوایی نشان می‌دهد که رهبریت جهانی آمریکا در حال افول است.

دیگر زمان، آن زمانی نیست که آمریکا در دنیا هرچه اراده کرد محقق شود یا ملت‌ها و دولت‌ها از آمریکا بترسند.

وی اظهارات بسیار مهم و شجاعانه رئیس‌جمهور زن آرژانتین از آمریکای لاتین را در مجمع سازمان ملل در همین راستا ارزیابی کرد و گفت: اینکه یک رئیس‌جمهورجرأت کند و افتضاحات، دروغ‌ها، فریب‌ها، حیله‌ها و تناقضات سیاست آمریکا و رفتارهای دوگانه آمریکا در برابر ایران و فلسطین و کشورهای آزادی‌خواه را مخصوصاً از تریبون سازمان ملل افشاء بکند، اتفاق بسیار مهم و میمونی است. وی با سخنان خود، هیبت آمریکا را شکست و آمریکا را تحقیر نمود.

وی با شجاعت از فلسطین، ایران و حزب‌الله دفاع، و جنایات اسرائیل را محکوم و اقدامات سازمان ملل در خصوص مبارزه با تروریسم را زیر سؤال برد. وی در دفاع از ایران سنگ تمام گذاشت و خطاب به آمریکا گفت «اینکه آمریکا ایران را کشور تروریست معرفی می‌کند نه برای ما و نه برای هیچ کشوری قابل درک نیست». او با افشاء توطئه پشت پرده انفجار مرکز یهودیان آرژانتین که چند سال پیش صورت گرفت و به ایران نسبت داده شد و حتی دادگاه‌های آرژانتین ایران را مسئول این انفجار دانستند، خدمت بسیار بزرگی به ایران کرد و افتضاح بزرگی برای آمریکا و اسرائیل درست نمود.

نماینده مردم استان در مجلس خبرگان رهبری ادامه داد: این‌گونه اظهارات که مظهر استقلال در بیان و رأی و فکر است از ایران اسلامی الگو گرفته‌شده و نتیجه فرمایش حضرت امام (ره) است که فرمودند: «آمریکا هیچ غلطی نمی‌تواند بکند».

وی در خاتمه اظهار داشت: قطع سیستم صوتی سازمان ملل در هنگام سخنرانی این رئیس‌جمهور شجاع و قطع برنامه‌های او از شبکه‌های ماهواره‌ای و بایکوت کردن امپراتوریرسانه‌ای غرب سخنان او را، نشان می‌دهد که مدعیان دموکراسی و مدعیان جریان آزاد اطلاعات و اخبار از اساس درغگو بوده‌اند. سانسور حرفهای او برای دنیا پیام مهمی داشت و آن اینکه سازمان ملل توسط اشرار تسخیرشده است. طبق اساسنامه سازمان ملل، مجمع عمومی به‌عنوان یک اجلاس جهانی است که باید در آن صدای ملت‌ها و صدای جریان‌هایآزادی‌خواه و مستقل به گوش جهانیان برسد و اگر قرار بر سانسور این اجلاس باشد، فلسفه نشست سالانه مجمع عمومی از بین می‌رود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا