آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومی

خشم رسانه های وابسته به ترکیه و کمیته دولتی امور دینی جمهوری آذربایجان از ائمه جماعات همسو با ایران

کمیته دولتی امور دینی و رسانه های وابسته به پان ترکیسم در باکو در راستای سیاست شیعه زدایی، به امامان جماعت مساجدی که به علت دیده نشدن هلال ماه شوال در شب دوم ماه مه، نماز عید فطر را در سوم ماه مه و همزمان با ایران اقامه کردند، حملات شدیدی کردند و خواهان برکناری تمامی آنها شدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، روزنامه ینی مساوات و سایت ینی چاغ به نقل از منابع موثق از درخواست کمیته دولتی امور دینی از اداره مسلمانان قفقاز برای برکناری حاج شاهین حسنلی، امام جماعت مسجد «مشهدی داداش» خبر دادند که برغم تمامی همراهی هایش با دولت لائیک جمهوری آذربایجان، امسال به علت مشاهده نشدن هلال ماه شوال، نماز عید فطر را همزمان با ترکیه و عربستان سعودی در روز دوشنبه دوم ماه مه اقامه نکرد و در روز سه شنبه همزمان با ایران نماز عید را برپا کرد.
ینی چاغ نوشت: « شاهین حسنلی که خود را روحانی روشنفکر به جامعه نشان می دهد، با استناد به مشاهده نشدن ماه، با مبنا قرار دادن “گزینه ایران” در تقسیم شدن مومنان جمهوری آذربایجان به دو دسته نقش ویژه ای بازی کرد!»
این سایت مدعی شد، در میان آخوندهایی که باید به علت نداشتن مدرک تحصیلی از اداره مسلمانان قفقاز، از مقام آخوندی مساجد برکنار شوند، نخستین نفر باید شاهین حسنلی باشد!

روزنامه ینی مساوات نیز به نقل از جیحون محمد اف، نماینده مجلس، روحانیونی را که در روز سوم مه همزمان با ایران نماز عید فطر را اقامه کردند، به باد انتقاد گرفت و نوشت این امامان مساجد حتی به تصمیمی که اداره مسلمانان قفقاز گرفته بود، پایبند نماندند! ( اداره مسلمانان قفقاز امسال ماه رمضان را یک روز زودتر از ایران شروع کرده بود و ترک گرایان انتظار داشتند در پایان رمضان نیز به ترکیه و عربستان سعودی اقتداء شود و نماز عید فطر همزمان با ترکیه و سعودی اقامه شود.)

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا