آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

حمایت سیاسی و رسانه ای باکو از حرکات خرابکارانه رژیم صهیونیستی ضد مراکز صنعتی ایران

روزنامه ینی مساوات که بطور غیررسمی مواضع ریاست جمهوری آذربایجان را منعکس می کند، در گزارشی با مرتبط کردن قضیه تیراندازی در سفارت جمهوری آذربایجان در تهران با حرکات خرابکارانه احتمالی رژیم صهیونیستی در مراکز صنعتی ایران که البته هنوز رسما تایید نشده، اما احتمال می رود توسط رژیم صهیونیستی صورت گرفته باشد، آشکارا حمایت سیاسیون و فعالان رسانه ای باکو از این خرابکاری های رژیم صهیونیستی ضد ایران را منتشر کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، ینی مساوات با فهرست کردن خرابکاری های در برخی مراکز صنعتی و نظامی ایران به نقل از صاحب عالی اف، نماینده مجلس جمهوری آذربایجان نوشت: « الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان در گفتگوی تلفنی با ابراهیم رییسی، رییس جمهوری ایران با تاکید بر ضرورت شفاف بودن تحقیقات حمله تروریستی به سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، بر باور نکردن خود به گزینه های اولیه که تهران درباره انگیزه این واقعه اعلام کرده است، تاکید کرد.»

این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان، با غرض ورزی در خصوص پخش مصاحبه و اعتراف اولیه عامل تیراندازی در سفارت جمهوری آذربایجان مبنی بر تلاش برای آزاد کردن همسرش از سفارت جمهوری آذربایجان در تهران، ایران را متهم کرد که در تجربه جهانی برای نخستین بار برای تروریست عامل حمله “کنفرانس خبری” تشکیل داد!!

این نماینده مجلس جمهوری آذربایجان افزود: « جالب است که در همان روز، عمل تروریستی در محله نوه یاآکوف اورشلیم در نزدیکی کنیسه روی داد که به مرگ هشت نفر منجر شد. معلوم شد که این ترور را تروریست مرتبط با حماس که از نزدیک با سپاه همکاری می کند، مرتکب شده است. جواب نیز زیاد دیر نشد. در شب 28 به 29 ژانویه پهپادهای اسراییل چند مرکز نظامی را در تهران و همدان و اصفهان و رشت و سایر جاها ویران کردند. ریش سبک های روغنی سفت که آذربایجان را تهدید می کنند و می گویند از فلان جا به قدس خواهند رفت، نتوانستند جلوی این حملات را بگیرند و نمی توانستند هم!»
الخان شاهین اوغلو، مدیر مرکز تحقیقاتی اطلس نیز ضمن تکرار تبلیغات اسراییل مبنی بر متهم کردن ایران به تروریسم گفت: « وارد مرحله جدیدی از درگیری منطقه ای می شویم.»

ارسطون عروجلو، دیگر تحلیلگر آذربایجانی که مقیم آمریکاست، به حکومت باکو توصیه کرد که توجه داشته باشد که اکثر حملاتی که گفته می شود اسراییل به مراکز نظامی و صنعتی ایران کرده است، بجز مراکز واقع در اصفهان، در منطقه آذربایجان بوده است و ممکن است که سرنوشت آذربایجان بر روی میز باشد و باکو باید از این درگیری های اسراییل و ایران فاصله بگیرد تا متحمل خسارت نشود!

سایر فعالان رسانه ای و سیاسی باکو نیز در مصاحبه با ینی مساوات با حمایت از حملات احتمالی رژیم صهیونیستی به ایران، هتاکی ها و فحاشی های رایج در رسانه های باکو ضد ایران را تکرار کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا