آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

بدرقه پیکر دیپلمات جمهوری آذربایجان در تهران با حضور علی باقری

مراسم تشییع پیکر دیپلمات جمهوری آذربایجان در تهران با حضور معاون سیاسی وزیر امور خارجه شامگاه یکشنبه در فرودگاه مهرآباد برگزار شد

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مراسم تشییع پیکر «اُرخان عسکراف» دیپلمات جمهوری آذربایجان که روز جمعه هفتم بهمن ماه در پی حمله مسلحانه در محل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران کشته شد، شامگاه یکشنبه نهم بهمن ماه با حضور علی باقری معاون سیاسی وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و مهدی هنردوست مدیرکل تشریفات وزارت امور خارجه در محل پاویون دولت فرودگاه مهرآباد برگزار شد. در این مراسم سفیر جمهوری آذربایجان در تهران نیز حضور داشت.

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری آذربایجان روز شنبه گفته بود که دولت این کشور به منظور انتقال پیکر «اُرخان عسگروف» دیپلمات این کشور که روز جمعه در حمله مسلحانه به محل سفارت جمهوری آذربایجان در تهران کشته شد، اقدام به اعزام هواپیما به تهران خواهد کرد. وزارت خارجه جمهوری آذربایجان همچنین روز یکشنبه اعلام کرد که دیپلمات‌های سفارت این کشور در تهران به همراه خانواده‌هایشان امروز تهران را ترک می‌کنند و به باکو بازمی‌گردند.

بر همین اساس پیکر دیپلمات جمهوری آذربایجان، دو مجروح این حادثه و دیپلمات‌ها و خانواده‌های کارکنان سفارت جمهوری آذربایجان در تهران نیز با پرواز اعزامی به باکو بازگشتند.

«خلف خلف‌ اف» معاون وزیر خارجه جمهوری آذربایجان شب گذشته در اظهاراتی اعلام کرد که تعلیق فعالیت‌های سفارت این کشور در تهران خللی در فعالیت‌های کنسولگری جمهوری آذربایجان در تبریز ایجاد نخواهد کرد و تخلیه سفارت شامل کنسولگری تبریز نمی‌شود.

پایگاه خبری ترندنیوز به نقل از وزارت خارجه جمهوری آذربایجان گزارش داد: «هواپیمای حامل دیپلمات‌ها و کارکنان سفارت این کشور در تهران ساعت ۲۲:۰۰ به وقت محلی در فرودگاه «حیدر علی‌اف» باکو فرود آمده است.»

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا