آذربایجاناخبارایران

حضور پرشور ایرانیان مقیم باکو در پای صندوق های رای و تمدید ساعت رای گیری

همزمان با آغاز رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری ایران، در سراسر کشور و نمایندگی های خارجی، ایرانیان مقیم و گردشگران کشورمان در جمهوری آذربایجان امروز (جمعه) در اولین ساعات برگزاری انتخابات ریاست جمهوری در شعبه اخذ رای سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو حضور پرشور دارند.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، ازدهام پرحجم ایرانیان مقیم و گردشگران حاضر در جمهوری آذربایجان در پای صندوق رای مستقر در ساختمان شماره دو سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو که با علاقه ای خاص در این انتخابات شرکت و به آینده توسعه نظام جمهوری اسلامی ایران رای می دهند، قابل توجه است.
«علی عزیزی» یکی از ایرانیان مقیم باکو در این باره می گوید: همان طوری که حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب شرکت در انتخابات را وظیفه شرعی هر ایرانی اعلام کردند، من نیز بنا بر فرمایش ایشان در این انتخابات حاضر شدم.
وی در گفت وگو با ایرنا افزود: همه ایرانیان چه در داخل کشور و چه در خارج از آن باید با حضور در این انتخابات رای خود را به فرد مورد نظر بدهند تا همچنان کشورمان در همه جای دنیا به عنوان کشوری آزاد شناخته شود.
رامین کلاوری دیگر شهروند ایرانی که برای حضور در نمایشگاه بین المللی صنایع غذایی باکو در جمهوری آذربایجان به سر می برد نیز گفت: من اهمیت خاصی برای سرنوشت آینده کشورم قایل هستم و به همین دلیل در این انتخابات شرکت کرده ام.
«ایوب صدیقی» بازرگان ایرانی مقیم باکو نیز در این باره گفت: شرکت در انتخابات وظیفه هر ایرانی است و با حضور در پای صندوق های رای به سرنوشت آینده کشورمان رای می دهیم و آینده کشور برای هر ایرانی از اهمیت خاص برخوردار است.
در اولین ساعات برگزاری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در باکو، اعضای کاروان ورزشی ۳۰۰۰ نفره جمهوری اسلامی ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی نیز در شعبه اخذ رای در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو حاضر شده و به نامزد مورد نظر خود رای دادند.
با توجه به این که اغلب ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان در باکو پایتخت این کشور بسر می برند، یک شعبه اخد رای در ساختمان شماره دو سفارت کشورمان دایر شده است.
همچنین یک شعبه اخد رای در سرکنسولگری کشورمان در شهر نخجوان برای ایرانیان مقیم این جمهوری خودمختار دایر شده است.
در حال حاضر نزدیک به پنج هزار ایرانی در جمهوری آذربایجان اقامت دارند و همچنین تعدادی از شهروندان کشورمان نیز به عنوان گردشگر به جمهوری آذربایجان سفر کرده اند.
لازم به ذکر است که با توجه به حضور پرشور رای دهندگان مدت رای گیری تا ساعت ۱۹ تمدید شد.
با توجه به این که ورود هموطنان مقیم باکو به سفارت کشورمان برای شرکت در انتخابات همچنان ادامه داشت ، تصمیم گرفته شد ،مدت اخذ رای یک ساعت دیگر تا ساعت ۲۰ تمدید شود .
شعبه اخذ رای سفارت جمهوری اسلامی ایران شاهد حضور پرشور از ایرانیان مقیم باکو بوده است.
همچنین در اولین ساعات این انتخابات اعضای کاروان ورزشی ۳۰۰ نفره جمهوری اسلامی ایران در بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در شعبه اخذ رای در سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو حاضر شدند .

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا