آذربایجاناخبار

حزب اسلام به بلوک “وطن” می پیوندد

اولین جلسه مجلس عالی حزب اسلام دیروز برگزار شد و مسائل مختلف روز در این نشست مورد مذاکره اعضا قرار گرفت و طرح پیوستن حزب اسلام به بلوک “وطن” با رأی بالای اعضای مرکزی حزب تصویب شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،به نقل از سایت رسمی حزب اسلام جمهوری آذربایجان، دیروز (9نوامبر) اولین جلسه هیئت مرکزی این حزب پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری این کشور برگزار شد.

در این اجلاس تمامی مقامات حزب، از جمله رؤسای کمیته های حزب اسلام در مناطق مختلف جمهوری آذربایجان شرکت داشتند.

مسائل روز و شرایط اجنماعی-سیاسی حاکم بر جمهوری آذربایجان، انتخابات 9اکتبر 2013 و نتایج آن، فعالیت های انتخاباتی اعضای حزب در مناطق 125 گانه جمهوری آذربایجان، وظایف و تکالیف پیش رو و چشم انداز مسائل جمهوری آذربایجان از جمله موضوعات مورد مذاکره در جلسه هیئت مرکزی حزب اسلام بود.

در این نشست ائلچین مناف اف، جانشین رهبر حزب اسلام، انقلاب احدلی معاون اول رهبر حزب، عاکف حیدرلی معاون سیاسی رهبر حزب در این جلسه سخنرانی کردند.

سپس موضوع پیوستن حزب اسلام به بلوک “وطن” با تأکید بر حفظ استقلال این حزب، مورد مذاکره اعضای مرکزی قرار گرفت و پس از رأی گیری و با میزان رأی بالایی این تصمیم مورد مقبول واقع شد.

در انتهای این اجلاس بیانیه ای قرائت شد که در آن آمده است: «حزب اسلام تقلب گسترده در انتخابات ریاست جمهوری 9 اکتبر را تأیید و اعلام می کند در این انتخابات غرض ورزی های آشکاری علیه اسلام خواهان انجام گردیده است. این انتخابات از بین رفتن نارضایتی های مردمی و آزاد شدن اراضی اشغالی کشور از تسلط ارمنستان را در شرایطی مبهم قرار داد؛ چرا که نتیجه انتخابات با اراده مردم جمهوری آذربایجان مشخص نشد.»

در ادامه این بیانیه آمده است: «حزب اسلام نتایج این انتخابات غیر دموکراتیک را به رسمیت نمی شناسد. مجلس عالی حزب اسلام به رهبری حاجی موسم صمداف  خواستار آزادی هرچه سریع تر زندانیان اسلام خواه و متدین است؛ کشور را نه با زور بلکه با قانون و قانون مداری باید اداره کرد.»

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا