آذربایجاناخبارروسیه

احتمال حذف نیروهای روسیه گرا از هیات حاکمه آذربایجان

انتظار می رود موج تغییراتی در داخل حاکمیت آذربایجان آغاز شود. بنا به اطلاعات واصله از منابعی در داخل حکومت آذربایجان، این بار ممکن است نیروهای روسیه گرا هدف چنین تغییراتی قرار بگیرند. این گزارش حاکی است که الهام علی یف رییس جمهور آذربایجان نسبت به شرکت در اجلاس ویلنوس اشتیاق نشان می دهد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز  به نقل از روزنامه آزادلیق،  به احتمال قوی رییس جمهور آذربایجان در آخرین دقایق تصمیم به ادامه همکاری با غرب خواهد گرفت. این نیز به طور طبیعی می تواند باعث تحریک روسیه و به کار افتادن ” مین ها ” کار گذاشته شده از سوی کرملین در داخل  دولت باکو شود. لذا، پاکسازی این “مین ها” یا مهره های کرملین در داخل دولت برای الهام علی یف به یک ضرورت تبدیل می شود.

شایان ذکر است که روسیه مصرانه خواستار عضویت آذربایجان در اتحادیه اوراسیا است و ولادیمیر پوتین به هر شیوه ای برای تحت فشار گذاشتن باکو به متوقف کردن همکاری با غرب و تابع کردن باکو متوسل می شود. با این حال اتخاذ چنین تصمیمی برای الهام علی یف کار آسانی نیست. زیرا آذربایجان به لحاظ اقتصادی به غرب وابسته است. از سوی دیگر آن چه موجب پایداری حکومت آذربایجان می شود ذخایر ارزی بزرگ و متعلق به دولت باکو در غرب می باشد.

اتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا