آذربایجاناخبارویژه

حزب اسلام کنفرانس« قره باغ و قدس » درد مشترک جهان اسلام را برگزار نمود./تصاویر

الچین مناف اف:  ما به عنوان کشوری که درد اشغالگری را کشیده ایم  درد ملت فلسطین را به خوبی درک می کنیم.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از سایت اسلامین سسی ، حزب اسلامی جمهوری آذربایجان  کنفرانسی با موضوع ”   قره باغ و قدس  ” درد مشترک جهان اسلام  را برگزار نمود.

عاکف حیدرلی، مسئول امور سیاسی حزب اسلام  در ابتداء این مراسم  با مشترک  شمردن درد قره باغ و قدس  در رابطه با این روز جهانی گفت:  روز قدس در سال 1982 به پیشنهاد امام خمینی (ره) تاسیس شد و در زمان حاضر مسلمانان جهان همه ساله این روز را بعنوان روز مبارزه در جهت آزادی تلقی می نمایند.

در این روز تمامی آزادیخواهان دنیا در سراسر جهان  به شگل واحد اعتراض خود را به  ظلم و ستمکاری فریاد می زنند.

امروز در کشور آذربایجان  نیز این درد و مشکل مانند مردم فلسطین در بین مردم یادآوری می شود.

در ادامه این نشست عاکف حیدرلی ادامه صحبت در این مورد را به  جانشین رئیس حزب الچین مناف اف سپرد.

الچین مناف اف در مورد روز قدس گفت: این یک مسئله بسیار مهمی است.همه ساله در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان تمامی مسلمانان در این روز با شور وشوق فراوانی شرکت می نمایند. ما بعنوان یک کشور قرار گرفته در معرض تجاوز ظلمی را که مردم فلسطین با آن روبرور هستند به خوبی درک می نماییم. درد قدس و قره باغ عین هم هستند ما با توجه به اینکه عین فلسطین در مشکل تجاوز به سر می بریم در این قضیه با هم عین یک برادر مادر زادی هستیم.

در این شب بسیار زیبا در شب قدر در شب شهادت حضرت علی (ع) ما با مشارکت نمودن در این درد مشترک اعتراض خود را به ظالم و متجاوز اعلام می داریم. افتخار می کنم که این کنفرانس با حضور چهره های سیاسی و جوانان در جهت اعتراض به ظالم در یک مکان جمع شده ایم.

در ادامه الچین منا اف با اشاره به  دیندارانی که در حبس قرار دارند سخنانی را ایراد نمودند وی در این مورد گفت: امروز برادران دیندار ما با گفتن حق وحقیقت زندگی خود را در زندان سپری می کنند.

حاج آقا نوری اف  رئیس سابق حزب اسلام ،  در مورد تاریخ برگزاری روز جهانی قدس در آذربایجان گفت: برگزاری روز جهانی قدس در آذربایجان با استقلال یافتن این کشور کار خود را شروع نمود این روز مقدس به جزء پایتخت آذربایجان در مناطق دیگر کشور همه ساله نسبت به سال های گذشته با شور و اشتیاق زیادی برگزار می گردد.

قدس در اصل نمادی از سرزمین های اسلامی است که در اشغال قرار دارد. تا زمانیکه قدس آزاد نگردیده است تمامی سرزمین های اسلامی جهان در اشغال هستند. نگاه کنید پس از قدس اراضی قره باغ اشغال گردید و هنوز هم در در اشغال دشمن قرار دارد. تاریخ نزدیکی میان اشغال قره باغ و بیت المقدس وجود دارد.

سپس وی در ادامه سخنان خود به مردم پیغامی را قرائت نمود.

ما در تمامی دوران فعالیت خود به طور مداوم این مسئله را مطرح نموده ایم. از اینجا  اعلام می داریم که  مردم قدردان آذربایجان با در دست گرفتن قرآن قادر است که قره باغ را آزاد نماید. اما این امکان به مردم داده نمی شود. اگر ارتش ملی ما امکان این کاررا ندارد مجاهدین ما  برای شهادت آماده هستند.

در ماه مبارک رمضان رهبران کشورهای اسلامی  دستور فرمان عفو را صادر می نمایند. اگر روسای دولت ها و روحانیون ما اجازه بدهند روحانیون و علمای که در زندان هستند در راس ارتش در جهت مقابله با دشمن قرار خواهند گرفت.

در ادامه این کنفرانس  زرتشت علیزاده دانشمند و تحلیلگر شرق شناس  گفت:  تمامی مشکلات پیش روی جهان اسلام به دلیل بی سوادی مردمان این سرزمین ها به حساب می آید.

در کل دنیا 14 میلیون یهودی و از بیش از 1 ملیارد مسلمان وجود دارد. اما بیاید ببینید چند برنده جایره نوبل وجود دارد. اگر مسلمانان جهان به سوی علم روانه شده و ادامه دهند میتوان تمامی این مشکلات را ریشه کن نمود.

حاج ایلقار ابراهیم اوغلو، رهبر «جمعیت دینی جمعه» و رئیس مرکز دفاع از آزادی اعتقادات دینی در جمهوری آذربایجان  روز قدس را روز احیاء اجتماعی و سیاسی خواند.

بالاترین روز در ماه مبارک رمضان که از اهمیت ویژه ای برخوردار است روزهای احیاء هستند  کسانی که موفق شدن  روزهای احیاء را با موفقیت و سربلندی پشت سر بگذارند برای تکمیل نمودن فرائض دینی خود در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان فریاد بیزاری از ظلم و ستمگر را فریاد خواهند زد.

روز جهانی قدس در ده ها گذشته اعتراض  مسلمانان جهت کنار گذاشتن مذاهب اسلامی و اعتقادی از سوی برخی از رژیم ها می باشد.

مراکزی که دم از حقوق بشر می زنند هیچ گونه عکس المعلی که در  کشورها ی مانند سوریه ، بحرین ، لیبی رخ می دهد نشان نمی دهند. اما آنجایی که لازم باشد و  در جهت منافع خودشان باشند فورا عکس العمل نشان  می دهند  این در اصل تفکر کاملا جدید لیبرالیسم می باشد . ما وارد یک مرحله جدیدی می شویم . روز قدس روز ظهور توحید است.

امروز نخبه آذربایجانی به خوردن گوشت خوک افتخار می کند. چنانچه این شخص نخبه مردم آذربایجان به شمار نمی آیید. ایشان در پایان سخنان خود با تشکر از حزب اسلام از برگزاری همه ساله این کنفرانس در سطح بالا نسبت به سالیان گذشته قدرانی نمود.

عاکف نقی، رهبر سازمان آزادی بخش قره باغ نیز گفت: روز قدس، روز وحدت مسلمانان برای آزادسازی اراضی اسلامی از اشغال تجاوزگران است.
حاج روشن احمدلی، رهبر «جنبش مقاومت اسلامی در راه آزادی قره باغ» نیز گفت: در شرایطی که بی عدالتی در دنیا حاکم است و به ضعفا ظلم می شود، روز قدس، روز اعتراض به بی عدالتی هاست.
پناه حسین، رهبر حزب خلق جمهوری آذربایجان نیز از شرکت کنندگان در این کنفرانس خواست با ارسال پیامی به الهام علی اف، رئیس جمهور این کشور فراهم شدن شرایط لازم برای اعتراض مردم جمهوری آذربایجان به ظلم و بی عدالتی و اشغال سرزمینهای اسلامی را مطالبه کنند.
حاج ذوالفقار میکائیل زاده از روحانیون سرشناس جمهوری آذربایجان نیز با مقایسه قدس شریف و مکه مکرمه گفت: خداوند در قرآن کریم، آزادی مکه از سلطه مشرکان و بت پرستان را پیروزی بزرگی معرفی کرده است. پیامبر گرامی اسلام سالها برای آزاد کردن مکه مکرمه از اشغال بت پرستان تلاش و مبارزه کرد و نهایتا خداوند فتح مکه را به عنوان پاداش این مبارزه نصیب مسلمانان کرد. امروز نیز شیاطین و فرزندان شیاطین با استفاده از ماشینهای تبلیغاتی خود دائم به مسلمانان ناامیدی و یاس را تلقین می کنند. اما، به فرموده قرآن کریم پیروزی از آن کسانی است که به وعده حق خداوند خوشبین هستند.

SAM 7256

SAM 7281

SAM 7265

SAM 7342

SAM 7472

SAM 7420

SAM 7276

SAM 7365

SAM 7387

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا