آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

تکرار ادعاهای واهی عناصر پان ترکیست بر علیه ایران

رییس حزب به اصطلاح «جبهه خلق کلاسیک آذربایجان» در مخالفت با قدردانی رئیس اداره مسلمانان قفقاز از فتوای تاریخی رهبر انقلاب در خصوص قره باغ، به تکرار ادعاهای پوچ و واهی خود بر علیه ایران پرداخت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، میر فتاح میر علی اوغلو، رییس حزب به اصطلاح «جبهه خلق کلاسیک آذربایجان» که خود را سیّد و چهره ای دیندار معرفی می کند، در مخالفت با تقدیر الله شکور پاشازاده، رییس اداره امور مسلمانان جمهوری آذربایجان از اعلام حمایت رهبر معظم انقلاب اسلامی درباره حل مساله قره باغ، مدعی شد که  ایران همواره به ضرر جمهوری آذربایجان فعالیت می کند و حتی برای باطل کردن دعاهای مردم جمهوری آذربایجان، مناسبت های اسلامی و شب های قدر را به اشتباه تعیین می کند!

میر فتاح میر علی اوغلو مدعی شد که  مراجع قم و تهران برای باطل کردن دعاها و عبادات مردم جمهوری آذربایجان، زمان مناسبت های اسلامی را یک روز پس و پیش می کنند تا با سایر کشورهای مسلمان همزمان نباشد و دعاها و عبادات مردم جمهوری آذربایجان باطل شود!

این چهره پان ترکیست حزبی که به دینداری دروغین و به خشک مغز بودن شهرت دارد، در گفتگو با «لاف تی وی» درباره تقدیر الله شکور پاشا زاده از موضع رهبر معظم انقلاب اسلامی تاکید کرد: « شاید شیخ بخاطر این که اجاق نژاد در نماز جماعت شوشا، جلوی او به نماز ایستاد، در ادامه همان حرکت، این قدم را برداشت و از فتوا تقدیر کرد. اما، آن کار در شوشا هم درست نبود. شیخ می تواند در منزل شخصی خود، پشت سر اجاق نژاد نماز بخواند، اما در نماز مسجد شوشا نباید کسی جلوتر از رییس اداره مسلمانان قفقاز بایستد! هیچ شخص فارس و نوکر فارس نمی تواند در مسجد شوشا نماز بخواند!»

میر فتاح میر علی اوغلو همچنین حجت الاسلام سید علی اکبر اجاق نژاد را ژنرال وزارت اطلاعات ایران معرفی کرد و گفت زمانی که او به جمهوری آذربایجان آمد، رتبه پایین تری داشت، اما اکنون به ژنرالی ارتقاء یافته است و اگر ژنرال اطلاعات نیست، باید بیاید و تکذیب کند!

رییس حزب به اصطلاح جبهه خلق کلاسیک آذربایجان برغم ادعای این که فتوای حضرت آیت الله خامنه ای هیچ تاثیری در مشارکت نیروهای دیندار در باز پس گیری شهر شوشا نداشته است، در عین حال اعتراف کرد که تمامی کسانی که شوشا را آزاد کردند و نخستین بار در مسجد این شهر نماز خواندند، دیندار بودند.

میر فتاح میر علی اوغلو گفت مگر بدون فتوای (آیت الله العظمی ) خامنه ای این افراد شوشا را آزاد نمی کردند؟!

گفتنی است برغم دروغ بافی ها و ادعاهای واهی عناصر پان ترکیست و صهیونیست مبنی بر بی تاثیر بودن اعلام دیدگاه رهبر معظم انقلاب اسلامی و حمایت های جمهوری اسلامی ایران از حقوق جمهوری آذربایجان، رزمندگان دیندار و خط شکن که نخستین بار نمازهای جماعت را نیز در مساجد اقامه کردند، تاکید دارند برای انجام وظیفه شرعی و ملی خود اقدام کرده اند و در این موارد، از مراجع عالیقدر دینی اطاعات کامل دارند.

چندین تن از فارغ التحصیلان حوزه های علمیه ایران و دانشگاه دینی جامعه المصطفی قم برای بازپس گیری اراضی جمهوری آذربایجان در جنگ 44 روزه جان خود را فدا کردند، اما پس از جنگ، عناصر صهیونیست و پان ترکیست نتیجه این جنگ را مصادره به مطلوب خود کرده اند.

میر فتاح میر علی اوغلو به دروغ مدعی نگهداری حیوانات و خوک در مسجد شوشا در سال های اشغال این شهر توسط ارامنه شد و گفت ایران در آن زمان خود را به کوری زده بود!

این ادعای عنصر معلوم الحال پان ترکیست در باکو در حالی مطرح می شود که ارامنه برای نمایش احترام خود به اماکن مقدس حتی در مناطق اشغالی، از شرکتی ایرانی خواسته بودند که به مرمت این مسجد کمک کند و مرمت و نگهداری این مسجد با کمک ایرانی ها، موجب شد که در زمان بازپس گیری شوشا، از مسجد این شهر به عنوان نماد اسلامیت و تعلق آن به جمهوری آذربایجان بهره برداری در حد جلب توجه جهانی به عمل آید.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا