آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومیگرجستان

کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر در تبریز برگزار شد

برگزیدگان نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر با حضور جمعی از شاعران برجسته ترک زبان خارجی و داخلی در تبریز معرفی شدند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، در نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر شاعرانی از ۱۰ استان ایران و هفت کشور جمهوری آذربایجان، روسیه، گرجستان، عراق، آلمان، یمن و ترکیه به شعرخوانی پرداختند.

مدیر حوزه هنری آذربایجان شرقی گفت: «۴۸۰ اثر از شاعران داخلی و خارجی به دبیرخانه نخستین کنگره بین المللی شعر ترکی غدیر ارسال شده بود که از این تعداد، ۲۹۰ اثر از داخل کشور و ۱۹۰ اثر از شعرای کشورهایی چون جمهوری آذربایجان، ترکیه، گرجستان، عراق، روسیه، سوریه، آلمان بود.»

بلاغی افزود: «از بین آثار رسیده به دبیرخانه جشنواره بعد از داوری 7 اثر برگزیده شد که در اختتامیه از شعرای این آثار تجلیل شد.»

بر اساس رای هیات داوران جشنواره، در بخش داخلی شبگیر تبریزی، امیر رسولی و بهزاد گرانمایه به ترتیب رتبه های اول تا سوم را کسب کردند و بلال کمالی به عنوان برگزیده بخش ویژه تبریز معرفی شد.

در بخش آثار خارجی هم عبدالله عباس از جمهوری آذربایجان، علی کران از ترکیه و رجب بربراؤغلی از عراق به ترتیب عناوین اول تا سوم را به دست آوردند.

همچنین برنامه «عصر شعر غدیر» قبل از آیین اختتامیه این جشنواره با حضور شاعران داخلی و بین‌المللی در محل مقبره الشعرای تبریز برگزار شد.

برگزاری سلسله نشست های پژوهشی «غدیریه»، با موضوعات تجلی واقعه غدیر خم در شعر و ادبیات عربی، ترکی و فارسی و خلق اثر تجسمی توسط استاد علی حسین امینی با موضوع غدیر خم در مسجد کبود تبریز دیگر برنامه های این جشنواره بود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا