آذربایجانترکیه

مانور نظامي ترکيه و جمهوري آذربايجان

به نوشته روزنامه روسی نیزاویسیمایا گازیه تا احمد داوود اوغلو روز گذشته طی سفر به جمهوری آذربایجان با المار محمدیارف همتای آذری خود و الهام علییف رئیس جمهور این کشور دیدار و گفتگو و سپس در مراسم افتتاح تمرینات نظامی مشترک باکو و آنکارا در نخجوان یعنی نزدیکی مرز ارمنستان شرکت کرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، کارشناسان این اقدام را به منزله پیامی برای ایروان ارزیابی می کنند. با این که هدف رسمی سفر تقویت روابط بین دو کشور برادر اعلام شده برخی تحلیلگران معتقدند این سفر با حوادث اخیر منطقه در ارتباط است که توجه همه نقش آفرینان منطقه ای را به خود جلب کرده اند. به نظرمی رسد در این شرایط باکو و آنکارا که در عرصه بین المللی همیشه مواضع یکسانی دارند تصمیم گرفته اند اقدامات مشترک خود را هماهنگ کنند و صحت این فرضیه در آینده نزدیک ثابت خواهد شد.
فعلا تحلیگران به این مساله اشاره می کنند که سفر وزیرخارجه ترکیه به باکو با مراسم رسمی آغاز مانور مشترک همزمان شده است.
سرگرد عیوض جعفرف رئیس اداره عملیاتی نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان اعلام کرده روابط این کشور و ترکیه در سطح بسیار بالایی قرار دارد و این تمرینات عظیم نتیجه تصمیماتی است که در سطح بالا اتخاذ شده است. وی همچنین بر اهمیت این مانور برای تامین امنیت و ثبات منطقه، بهبود مهارتهای جنگی و هماهنگی عملیات تاکید کرده است.
علاوه براین قرار شده تمرینات مشترک دو کشور سالی یک بار برگزار شود.

انتهای پیام

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا