آذربایجاناخبارترکیه

الله شکورپاشازاده:”کسی حق ندارد به عاملان کشتار انسان‌های بی‌گناه مسلمان بگوید”

رئیس اداره دینی مسلمانان قفقاز اعلام کرد که کسی حق ندارد به عاملان کشتار انسان‌های بی‌گناه مسلمان بگوید.
نهمین نشست شورای اسلامی اوراسیا به میزبانی محمد گورمز٬ رئیس سازمان امور دینی ترکیه و با حضور شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده، رئیس اداره دینی مسلمانان  قفقاز ، راویل عینالدین، رئیس شورای مفتی‌ها و رئیس اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه، نعیم ترنوا رئیس اتحاد اسلامی کوزوو و حسین قاوازوویچ، رئیس العلمای بوسنی هرزگوین در آنکارا، پایتخت ترکیه برگزار شد.

شیخ الاسلام الله شکور پاشازاده، رئیس اداره دینی مسلمانان  قفقاز  پس از پایان نشست مذکور در پاسخ به سؤالات خبرنگاران با بیان اینکه کسی حق ندارد به عاملان کشتار انسان‌های بی‌گناه، مسلمان بگوید، گفت: اگر این سازمان (فتو) نیز به سوی مردم با اسلحه و تانک‌ها آتش گشوده است، نه تنها با مسلمانی ارتباط ندارد، بلکه عملی کاملا شیطانی است.

پاشازاده ضمن طلب رحمت از خداوند برای کسانی که در اقدام کودتای نافرجام، جان خود را از دست دادند و آرزوی شفا برای مجروحان این حادثه اعلام کرد: ما دولت و مردم آذربایجان در کنار دولت و مردم ترکیه هستیم.

پاشازاده با تأکید بر اینکه شب 15 ژوئیه هم برای مردم آذربایجان و هم برای مردم ترکیه، امتحان سختی بود، گفت: خدا را شکر که مردم ترکیه به رهبری رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور کشور از پس این امتحان با موفقیت برآمدند.

وی با اشاره به صیانت مردم ترکیه از استقلال و آینده خود تأکید کرد: مبارزه ما با «فتو» ادامه خواهد داشت.

پاشازاده گفت: “الهام علی اف، رئیس جمهور آذربایجان پس از اقدام کودتای نافرجام 15 ژوئیه با وی دیدار کرده و گفته است که مردم ترکیه با مبارزه خود با کودتاگران به جهان پیام دادند و به سوی آینده با گام‌های مطمئن پیش می روند”.

راویل عین الدین، رئیس شورای مفتی‌ها و رئیس اداره دینی مسلمانان فدراسیون روسیه نیز اعلام کرد که فتو قصد داشت در روسیه فعالیت کند، اما به دلیل مداخله دولت نتوانست این اقدام را انجام دهد.

عینالدین با یادآوری تعطیل شدن تمام مدارس فتو در روسیه در سال 2010 گفت: “مدارس فتو در هیج جای روسیه اجازه فعالیت ندارد. روسیه این فتنه را پیش از این احساس کرد. خدا را شکر که در راه حقیقت از کودکان مان محافظت کردیم.”

نعیم ترنوا، رئیس اتحاد اسلامی کوزوو نیز گفت: من از جانب مردم کوزوو به مردم ترکیه به دلیل موفقیت شان در این روزهای سخت تبریک می گویم.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا