آذربایجاناخبارایران

ضرورت برنامه‌ریزی برای اجلاس سه‌جانبه آتی ایران-روسیه-آذربایجان در تهران

سفیر کشورمان در جمهوری آذربایجان با اشاره به گسترش روابط اقتصادی تهران – باکو – مسکو یادآور شد: برگزاری نشست آینده رئیسان جمهوری سه کشور در تهران بسیار مهم است و باید از هم‌اکنون برای استفاده از این فرصت برنامه‌ریزی شود.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز ، محسن پاک آیین سفیر ایران در جمهوری آذربایجان در خصوص اجلاس باکو عنوان کرد: اجلاس سه‌جانبه ایران، آذربایجان و روسیه که دوشنبه 18 مرداد در باکو برگزار شد، یک رویکرد جدید در عرصه تعاملات منطقه‌ای بود. مذاکرات رئیسان جمهوری سه کشور همکاری‌های سه جانبه به نفع ملت‌های سه کشور را تثبیت کرده و می تواند بر تحولات منطقه‌ای تاثیر مثبت می‌گذارد.

وی یادآور شده است که، در واقع تهران، مسکو و باکو علاقه دارند که ثبات منطقه‌ای گسترش یابد، از ظرفیتهای اقتصادی و سیاسی استفاده شود و شرایط برای همکاری‌های مفید کشورهای منطقه فراهم شود. فکر می‌کنم علی‌رغم شرایط پیچیده و دشوار در اقتصاد بین‌المللی، همکاری‌های سه کشور در عرصه‌ اقتصادی گسترش ‌یابد.

سفیر کشورمان در ادامه آورده است: همچنین طرح‌های سرمایه‌گذاری با دورنمای خوب بین سه کشور وجود دارد که باید در قالب پروژه‌های اجرایی تعریف و عملیاتی شود. در عین حال رویکردهای هماهنگ سه کشور در حل مسائل اقتصادی، امنیتی و بین‌المللی، روابط دوجانبه و سه جانبه را غنی‌تر می‌کند. برگزاری نشست آینده رئیسان جمهوری سه کشور در تهران بسیار مهم است و باید از هم‌اکنون برای استفاده از این فرصت برنامه ریزی شود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا