آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

توافق ایران و جمهوری آذربایجان برای بهره‌برداری از پل آستاراچای تا 4 ماه آینده

روسای کمیسیون‌ مشترک همکاری های اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان برای تکمیل زیرساخت‌های پل آستاراچای و بهره‌برداری از آن تا چهار ماه آینده توافق کردند

در این گفت‌وگوی تلفنی، روسای کمیسیون‌ مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان نسبت به تسریع انجام امور باقی مانده مربوط به پل آستاراچای و تکمیل آن در کوتاه‌ترین زمان ممکن توافق کردند و مقرر شد این پل در چهار ماه آتی به بهره‌برداری برسد.

تسریع در آماده سازی نیروگاه خدا آفرین برای بهره‌برداری و وارد مدار شدن، از دیگر موضوعاتی بود که از سوی روسای کمیسیون‌ مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان  مورد تاکید قرار گرفت.

روسای کمیسیون‌ مشترک اقتصادی جمهوری اسلامی ایران و جمهوری آذربایجان همچنین توافق کردند تا جلسات تلفنی آنها به صورت منظم و هر دو هفته یک بار تا حصول نتایج توافق‌ها ادامه یابد.

«شاهین مصطفی‌یف» با قدردانی از «مهرداد بذرپاش» برای برگزاری منظم جلسات در سطوح بالا، پیام دولت و شخص رئیس جمهوری آذربایجان را مبنی بر مهم و موثر ارزیابی کردن دیدارها مسوولان دو کشور را ابلاغ کرد.

این مقام جمهوری آذربایجان همچنین از پیگیری جدی وزیر راه و شهرسازی جمهوری اسلامی ایران در موضوعات مطرح شده میان دو کشور و تشکیل کارگروه‌های ویژه برای به ثمر رسیدن توافق‌ها قدردانی و ابراز خرسندی کرد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا