آخرین اخبارآذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغ

تداوم بحران سوخت در قره باغ 

مقامات بخش ارمنی‌نشین قره باغ از وخامت اوضاع سوخت و قطع خدمت رسانی حمل و نقل عمومی ناشی از محاصره منطقه توسط جمهوری آذربایجان خبر دادند

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مقامات بخش ارمنی نشین قره باغ از متوقف شدن سامانه حمل و نقل عمومی قره باغ به دلیل کمبود شدید سوخت ناشی از محاصره مستمر منطقه توسط جمهوری آذربایجان خبر دادند.

مقامات قره باغ روز دوشنبه گفتند که سوخت اتوبوس‌ها و مینی‌بوس‌ها تمام شده است. اوایل ماه جاری حمل و نقل عمومی در شهر «خانکندی» به حالت تعلیق درآمد. اکثر وسایل نقلیه در قره باغ گاز سوز هستند و گاز از ارمنستان تامین می‌شد. جمهوری آذربایجان در دسامبر گذشته جریان ثابت گاز را پس از مسدود کردن تردد تجاری از مسیر جاده «لاچین» مختل کرد.

بر اساس این گزارش، بحران سوخت نه تنها سفرها را مختل، بلکه تامین مواد غذایی را در قره باغ پیچیده کرده است. کشاورزان محلی اکنون برای عرضه محصولات خود به بازار مشکل دارند. یک کارگر نانوایی در خانکندی گفت: «تهیه آرد بسیار دشوار شده است.»

«آرارات میرزویان» وزیر امور خارجه ارمنستان در روزهای گذشته هشدار داد که قره باغ در آستانه قحطی قرار دارد.

این بحران بر نظام بهداشت در قره باغ نیز تاثیر گذاشته به طوری که رئیس بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان کودکان قره باغ گفت: انتقال کودکانی که به شدت بیمار هستند و در خارج از خانکندی زندگی می‌کنند، دشوار شده است.

دستگاه امنیتی قره باغ ارمنی‌نشین روز دوشنبه گفت که ساکنان محلی تماس‌های تلفنی دریافت می‌کنند که به آنها پیشنهاد می‌شود با خیال راحت از باکو به ارمنستان بروند. دستگاه امنیتی قره باغ از ساکنان منطقه خواسته که این مسئله را که از جمهوری آ ذربایجان سرچشمه می‌گیرد، نادیده بگیرند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا