آذربایجاناخبارایرانعمومی

تقدیر از جهادگران مبارزه با کرونا در خانه شهریار رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو

 به پاس قدردانی از زحمات جمعی از کادر پزشکی و درمانی ایران و جمهوری آذربایجان و همکاری دو کشور در مقابله با همه گیری کرونا همزمان با  بزرگداشت حکیم ابوعلی سینا و روز پزشک مراسمی در محل خانه فرهنگ شهریار رایزنی فرهنگی سفارت کشورمان در باکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، در این مراسم که با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در باکو و مرکز حیدر علی اف جمهوری  آذربایجان برگزار شد، “اصغر فارسی “رایزن فرهنگی کشورمان، ”  گونل حسن  اوا ” معاون مرکز فرهنگی حیدر علی ا ف بخش  یاسامال باکو، دکتر “سعید کنعانی” رییس کلینیک جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در باکو به نمایندگی از پزشکان و کادر درمانی کشورمان و جمعی از پزشکان و پرستاران آذربایجانی حضور داشتند.

“اصغر فارسی” رایزن فرهنگی کشورمان در باکو در این مراسم که با رعایت پروتکل بهداشتی در فضای باز برگزار شد، از تلاش شبانه روزی و بی وقفه پزشکان و پرستاران هر دو کشور ایران و جمهوری آذربایجان برای بهبود افراد مبتلا به ویروس کرونا و نیز جلوگیری از شیوع  این بیماری  سپاسگزاری و ابراز افتخار و خرسندی کرد.

وی به قدمت علم طب در ایران اشاره کرد و گفت: ابو علی سینا از افتخارات این علوم می باشد که با تالیف کتاب “قانون” پیش از سال ۴۰۶ هجری قمری، یعنی در حدود ۳۵ سالگی، طی چندین سده، چه در سرزمین‌های اسلامی و چه در اروپا سده‌های میانه، همه کتاب‌های دیگر در این زمینه را تحت‌الشعاع قرار داد و قرن ها پیش دستورات پزشکی برای مقابله با بیماری های همه گیر همچون طاعون را ارائه داد.

فارسی همچنین با اشاره به مجاهدت های پزشکان و پرستاران دو کشور در راه مبارزه با کرونا، گفت: جسارت، فداکاری و از جان گذشتگی جهادگران عرصه درمانی بسیار ارزشمند، ستودنی و قابل افتخار است.

” گونل حسن اوا “معاون مرکز حیدر علی اف نیز ضمن اشاره به روابط جمهوری آذربایجان و ایران در زمینه های مختلف، برگزاری این مراسم بزرگداشت و تقدیر از پزشکان دو کشور را نمونه بارز از تعامل و همکاری های فیمابین ارزیابی کرد.

در ادامه این برنامه دکتر سعید کنعانی رییس کلینیک جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران در باکو نیز طی سخنانی ضمن تقدیر از برگزاری این مراسم، توضیحاتی در خصوص فعالیت های ۱۵ ساله کلینیک جمعیت هلال احمر در جمهوری آذربایجان ارایه کرد.

وی افزود: با توجه به شیوع ویروس کرونا، کلینیک جمعیت هلال احمر ایران با تمام توان فعالیت خود در جمهوری آذربایجان را ادامه می دهد.

به پاس قدردانی از تلاش شبانه روزی پزشکان، پرستاران و کادر درمانی در ارائه خدمات به بیماران کرونایی، هدایایی به تنی چند از پزشکان آذربایجانی و ایرانی حاضر در این مراسم اهدا گردید.

همچنین با همکاری رایزنی فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران و مرکز حیدر علی اف جمهوری آذربایجان مسابقات آنلاین نقاشی نوجوانان ایرانی و جمهوری آذربایجانی و نیز مسابقات مجازی عکاسی و نوشتاری در انعکاس زحمات و فعالیت های خستگی ناپذیر کادر درمانی و پزشکان دو کشور در مقابله با ویروس کرونا، برگزار شد.

مراسم اعطای جوایز و لوح تقدیر به برگزیدگان این مسابقات که مصادف با روز بزرگداشت ابو علی سینا و روز پزشک و روز جهانی عکاسی بود، شامگاه چهارشنبه در محل خانه فرهنگی شهریار رایزنی فرهنگی کشورمان در باکو برگزار شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا