آذربایجاناخبارعمومیگرجستان

تدابیر پیشگیرانه جمهوری آذربایجان و گرجستان برای مقابله با ویروس کرونا

نهادهای مسئول در جمهوری آذربایجان و گرجستان به تازگی تدابیر برای جلوگیری از ورود ویروس کرونا به  کشورهایشان را تشدید کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، وزارت بهداشت جمهوری آذرربایجان روز گذشته (سه شنبه)  دستور تقویت تدابیر پیشگیرانه در رابطه با ویروس  کرونا را صادر کرد که شامل  برخی اقدامات بهداشتی از جمله ضد عفونی، تخصیص و تجهیز بخش های ویژه برای بستری بیماران و  بویژه کودکان و افراد مسن مشکوک مبتلا به عفونت حاد  تنفسی ویروسی است.

همچنین نظارت بر وضعیت سلامت افرادی که از  کشورهایی که ویروس کرونا در آن شیوع پیدا کرده مسافرت می کنند، تقویت شده است.

موسسه دولتی ایمنی مواد غذایی جمهوری آذربایجان نیز روز گذشته (سه شنبه) واردات برخی محصولات  دامی و غذاهای دریایی از چین را بطور موقت ممنوع کرد.

شرکت هواپیمایی «آذال» جمهوری آذربایجان نیز روز  دوشنبه  گذشته در گزارشی توقف پروازهای مستقیم از باکو به پکن  و بالعکس تا ۸ مارس سال جاری میلادی ( برابر ۱۸  اسفند ماه ) را  اعلام  کرد.

البته  «آذال» دلیل این اقدام موقت را مربوط به آغاز تعطیلات رسمی در چین و کاهش همه ساله تعداد مسافران  در این ایام مرتبط دانست.

دولت گرجستان نیز در قالب اقدامات پیشگیرانه  برای ورود ویروس کرونا  به این کشور، تصمیم گرفت پرواز های مستقیم از چین به این کشور را بطور موقت متوقف کند.

به گزارش روز چهارشنبه پایگاه خبری «آپسنی» گرجستان، «ناتیا تورناوا» وزیر اقتصاد و توسعه پایدار این کشور گفت:  با وجود این که گرجستان منطقه کم خطرتری به شمار می رود، تصمیم درباره توقف موقت پروازهای مستقیم از چین اتخاذ شد.

وی افزود:  در حال حاضر نمایندگان برخی نهادهای رسمی از جمله وزارت اقتصاد و توسعه پایدار و وزارت بهداشت بصورت هماهنگ شده در راستای اجرای تدابیر پیشگیریانه ورود این ویروس اقدام می کنند.

گرجستان نیز واردات محصولات دامی از چین را متوقف کرده و همه مسافران وارد شده از این کشور در فرودگاههای گرجستان بصورت جدی کنترل می شوند.

ویروس کرونا که اعلام شد اواخر سال گذشته میلادی در بازار غذاهای دریایی در شهر ووهان واقع در استان هوبی در مرکز چین که به طور غیرقانونی حیوانات وحشی می فروخت سرچشمه گرفته است اکنون علاوه بر ۳۰ استان و منطقه چین به ۱۴ کشور دیگر از جمله ایالات متحده آمریکا، استرالیا، تایلند، کره جنوبی، ژاپن، کانادا و فرانسه هم گسترش یافته است.

این ویروس که از خانواده «ویروس کرونا» شناخته شده است دوره نهفته نسبتا طولانی از چند روز تا دو هفته دارد و همین باعث شده است تا زمانی که علایمی چون تب و تنگی نفس در مبتلایان بروز نکند از آن آگاهی ندارند و ضرورتی برای رفتن به بیمارستان نمی بینند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا