آذربایجاناخبارعمومی

تخزیب ۸۰واحد مسکونی در پی باد شدید در جمهوری آذربایجان

باد شدید ۸۰ واحد مسکونی را در شهرستان «داشکسن» تخریب کرده و موجب قطع برق و ارتباط مخابراتی در برخی شهرستان های جمهوری آذربایجان شده است.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری آپا،باد شدید در شهرستان داشکسن واقع در ۳۹۶ کیلومتری غرب باکو به بیش از ۸۰ واحد مسکونی و عمومی این شهرستان خسارت وارد کرده است.
بر اثر این حادثه طبیعی سقف بسیاری از واحدهای مسکونی و اداری تخریب ، خطوط مخابراتی و انتقال برق قطع و تعدادی از خودروهای سواری آسیب دیده اند.
در حال حاضر کمیسیون ویژه ای در فرمانداری داشکسن تشکیل شده و حجم خسارات وارده به واحد های مسکونی و عمومی و نیز اموال ساکنان را بررسی می کند.
وزش باد شدید همچنین خسارات قابل توجه به شهرستان های جنوبی جمهوری آذربایجان از جمله ما سالی ، لنکران و لریک واقع در نزدیکی مرز جمهوری اسلامی ایران وارد کرده و در این شهرستان ها نیز سقف تعدادی از واحدهای مسکونی و عمومی تخریب شده است.
در رابطه با وزش باد شدید انتقال برق به بسیاری از روستا و بخش های شهرستان ماسلی واقع در ۲۳۶ کیلومتری جنوب باکو قطع شده است.
باد شدید همچنین خساراتی به خطوط مخابراتی و انتقال برق و نیز به برخی واحدهای اقتصادی بخش خصوصی این شهرستان وارد کرده است.
وزش باد شدید در شهرستان لنکران واقع در ۲۷۰ کیلومتری جنوب باکو علاوه بر تخریب سقف واحدهای مسکونی و عمومی همچنین موجب سقوط درخت ها شده که خساراتی به تعدادی از خودروهای سواری را در پی داشته و نیز در شهرستان لریک منجر به تخریب خطوط انتقال برق و مخابراتی بسیاری از مناطق مسکونی شده است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا