آذربایجاناخبارعمومی

دو هدف عمده جمهوری آذربایجان از عضویت در جنبش عدم تعهد

ائلخان شاهین اوغلو: با توجه به عضویت جدید جمهوری آذربایجان در جنبش عدم تعهد نمی توان انتظار چندانی از این جنبش برای تحقق بخشیدن به اهداف این کشور داشت.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز،ائلخان شاهین اغلو کارشناس مسایل سیاسی در جمهری آذربایجان اظهار داشت: جمهوری آذربایجان در پی عضویت خود در “جنبش عدم تعهد” به دنبال دو هدف مشخص می باشد. هدف اول نشان دادن سیاست برقراری موازنه میان جمهوری آذربایجان و دیگر کشورهاست.

وی افزود: جهان همواره شاهد رویاروئی ابرقدرتها است و هر کدام از آنها نیز می خواهند کشورهای دیگر را در کنار خود و در صف خود مشاهده کنند. و این در حالی است که آذربایجان خواهان قرار گرفتن در کنار روسیه و یا آمریکا نیست.

شاهین اوغلو در ادامه اظهارات خود خاطرنشان ساخت: هدف دوم از عضویت در “جنبش عدم تعهد” این است که توجه کشورهای عضو این جنبش را به مناقشه “قره باغ کوهستانی” معطوف سازد. با توجه به اینکه عضویت آذربایجان در این جنبش به تازگی آغاز شده است، نباید در حال حاضر انتظار زیادی از این عضویت داشته باشیم.البته لازم به یادآوری است که عضویت در جنبش عدم تعهد برای کشورهای عضو شانس و موفقیت مهمی را به ارمغان نمی آورد.

تحلیلگر آذربایجانی در پایان گفت: جمهوری آذربایجان عضو سازمان همکاری اسلامی نیز می باشد. این سازمان تا کنون قطعنامه های تندی بر ضد ارمنستان صادر نموده است. اما همه اینها بر روی کاغذ مانده است. متاسفانه امروز در همین سازمان کشورهائی وجود دارد که با وجود امضای قطعنامه های صادر شده بر ضد ارمنستان، روابط بسیار صمیمی با کشور اشغالگر ارمنستان دارند. در جنبش عدم تعهد نیز کشورهائی هستند که با ارمنستان دارای روابط تنگاتنگ می باشند.

منبع:آناج

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا