آذربایجاناخبار

افزایش مبتلایان به ویروس ایدز در مناطق جنوبی جمهوری آذربایجان

مدیر آزمایشگاه وابسته به مرکز مبارزه با بیماری ˈایدزˈ جمهوری آذربایجان مستقر در شهر ˈلنکرانˈ، از افزایش شمار بیماران مبتلا به ویروس ایدز در مناطق جنوبی این کشور خبر داد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از خبرگزاری ˈآینس پرسˈ به نقل از این مقام بهداشتی جمهوری آذربایجان نوشت: در 10ماه گذشته 81 نفر مبتلا به ویروس ایدز در شش بخش مناطق جنوبی آذربایجان گزارش شده است. 25 نفر آنها اهل لنکران، 18 نفر از ˈآستاراˈ، 21 نفر از اهالی ˈماساللیˈ، پنج نفر در ˈجلیل آبادˈ و دو نفر از این بیماران نیز اهل منطقه ˈلریکˈ هستند.

به گزارش خبرگزاری ، مجموع مبتلایان به ویروس ایدز در مناطق جنوبی آذربایجان 699 نفر است که 80 درصد آنها را مردان و 20 درصد را زنان تشکیل می دهند . همچنین بیشترین افراد مبتلا به این ویروس در سنین بین 20 تا 60 سال قرار دارند.
بر اساس این گزارش، بیماران شناسایی شده جزء کسانی بوده اند که مواد مخدر مصرف می کرده اند و پس از ابتلا به این بیماری، موجب سرایت آن به اعضای خانواده های خود نیز شده اند .
به نوشته آینس پرس ، اکنون روند افزایش این بیماری در حال تغییر است و این بیماری بین زنان نیز در حال گسترش می باشد. 67 مورد فوت مبتلایان به ایدز در جمهوری آذربایجان فقط در کنکران گزارش شده که فوت چهار نفر از آنها مربوط به سال میلادی جاری است .
بر اساس آماری که خبرگزاری آینس پرس به نقل از مدیر مرکز مبارزه با ایدز در جمهوری آذربایجان منتشر کرد، در حال حاضر 4171 نفر مبتلا به ویروس ایدز در این کشور شناسایی شده اند که 96 درصد آنها را شهروندان آذری تشکیل می دهند.
انتهای پیام /د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا