آذربایجاناخبارایران

تجلیل از معلمان مجتمع آموزشی ایرانیان در جمهوری آذربایجان

مراسم تجلیل از معلمان مجتمع آموزشی حضرت ولیعصر(عج) باکوهمزمان با هفته معلم و گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری برگزار شد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز، ،دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمهوری آذربایجان این رویداد فرهنگی را که جمع زیادی از خانواده های ایرانیان مقیم جمهوری آذربایجان و اولیا و مربیان این مجتمع آموزشی حضور داشتند، برگزار کرد.
حجت الاسلام و المسلمین ˈسید علی اکبر اجاق نژادˈ نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان با تبریک ایام ماه رجب و یاد گرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مطهری ، یکی از ویژگی های برجسته یک معلم خوب را شاگرد خوب بودن عنوان کرد و از رابطه عاطفی بین استاد مطهری و مرحوم آیت الله طباطبایی به عنوان نمونه بارز این ویژگی یاد کرد.
وی همچنین به فرمان تاریخی بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران در معرفی روز شهادت این متفکر بزرگ اسلامی به عنوان روز معلم اشاره کرد و گفت که توصیه ایشان در مورد آثار و نوشته های شهید مطهری نشانگر میزان اعتماد امام امت به این شخصیت علمی و دینی است.
ˈمحسن پاک آیینˈ سفیر ایران در جمهوری آذربایجان نیز با تجلیل از مقام علمی استاد شهید مطهری، به نقش والای معلمان در پرورش فکری جوانان و نوجوانان کشور اشاره کرد و از معلمان که با روح و روان فرزندان این مرز و بوم سر و کار دارند ، به عنوان مدافعان خط مقدم جبهه فرهنگی یاد کرد.
همچنین در این مراسم لوح تقدیر به پاس ارج نهادن به تلاش های معلمان مجتمع آموزشی حضرت ولیعصر(عج) از سوی سفارت ایران در جمهوری آذربایجان اهدا شد.

انتهای پیام /د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا