آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهعمومیقره باغ

تاکید علنی مقامات باکو بر سرکوب دینداران جمهوری آذربایجان به بهانه ایران گرایی

واحد احمد اف، از اعضای سرشناس هیات حاکمه جمهوری آذربایجان و عضو کمیسیون اقتصاد و صنایع مجلس این کشور، بر سرکوب دینداران جمهوری آذربایجان به بهانه «ایران پرست بودن» این قشر از مردم تاکید کرد.

واحد احمد اف در گفتگو با «ینی مساوات»، ارگان غیر رسمی ریاست جمهوری آذربایجان، در خصوص تغییر سیاست باکو در قبال ایران، گفت: « به نظر من قاطعیت مشخصی وجود خواهد داشت. درباره حملات ایران به آذربایجان نیز،  احتمال وقوع جنگ امکان پذیر نیست. ایران به این سمت نمی رود. حتی اگر خیلی مبالغه هم بکنند، ایران چندان قدرت زیادی هم ندارد. متحدان جمهوری آذربایجان به قدر کافی قدرتمند هستند. اما، ممکن است تهدیدات مشخصی وجود داشته باشد. ما در داخل باید کارهای خیلی جدی انجام بدهیم. در داخل نیروهای “ایران پرست” وجود دارند که یواش یواش آنها را پاکسازی می کنیم!!  افرادی وجود دارند که صاحب منصب هم هستند.  اگر توجه کنید، فعالیت مسجد متعلق به رایزنی فرهنگی ایران (حسینیه اهل بیت علیه السلام در باکو) متوقف شد. این اقدام کاملا درست بود. مگر چه نیازی به فعالیت آن مسجد در اینجا وجود داشت؟  مسایل دیگری هم وجود دارند که بی تردید رییس جمهور مان آنها را بطور مثبت حل خواهد کرد. هیچ کس نمی تواند با ما با زبان تهدید سخن بگوید. ایران فکر می کرد که تمامی اطراف خدا آفرین متعلق به اوست و دائم در اختیار او خواهد بود. اما، فراموش کرده بود که مرزهای جمهوری آذربایجان هم وجود دارد که با قوانین بین المللی به رسمیت شناخته شده اند.»

این عضو هیات حاکمه جمهوری آذربایجان همچنین زبان به تهدید مبنی بر تحریک قومی آذری زبانان ایران گشود و افزود: « در کل، ایران مخاطره بزرگی می کند. فراموش می کند که در داخل 40 میلیون ترک وجود دارد. در همین اواخر، آذربایجانی ها در ایران به پاخاسته و تجمعات برگزار کرده اند. فراموش نکنند که اگر اتفاقی علیه آذربایجان بیفتد، هم نژادانمان در ایران همگی به پا خواهند خاست! این را هم فراموش نکنند که در کل دنیا، ( ایران) منزوی شده و این سیاست، موفقیتی برایش ندارد.»

گفتنی است اخیرا رهبر معظم انقلاب اسلامی به برخی کشورهای همسایه یادآوری کردند که اتکاء به نیروهای بیگانه نمی تواند امنیت تامین کند. اما، مقامات باکو در رفتاری کودکانه و با عنادورزی و لجاجت، اتکاء به اسراییل و ترکیه را بیش از پیش مورد تاکید قرار می دهند و ایران را  با اشاره به قدرتمند بودن اسراییل و ترکیه به عنوان متحدان جمهوری آذربایجان تهدید می کنند!

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا