آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومیقره باغ

تاکید مستشار صهیونیست باکو بر سوء استفاده رژیم صهیونیستی از جمهوری آذربایجان علیه ایران

مستشار صهیونیست دولت جمهوری آذربایجان، در حرکتی عجیب، به حاکم بودن اصل “دو رویی” بر مناسبات باکو با رژیم صهیونیستی اعتراف کرد و گفت : « هم اکنون آذربایجان در اسراییل سفارت ندارد. اما، جمهوری آذربایجان 30 سال است که با تل آویو مناسبات مستحکم و همه جانبه و تنگاتنگ دارد.»

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری رسمی آذرتاج، آریه گوت، مدیر نمایندگی مرکز بین المللی چندفرهنگ گرایی باکو در اسراییل در برنامه تحلیلی زنده کانال نهم تلویزیون اسراییل برای تشدید خصومت ورزی های مراکز و عناصر و مقامات ایران ستیز جمهوری آذربایجان علیه مانور ایران برای هشدار به عناصر رژیم صهیونیستی در قره باغ، گفت: « مگر کشوری که قره باغ را متعلق به خود می داند ( ارمنستان)، می تواند شهرهای این منطقه را همانند فاشسیت ها نابود و آنها را به شهر کابوس تبدیل کند و در زمان ترک آنجا، تمامی خانه ها را بسوزاند؟ پس ایران “عادل” در تمامی این مدت در کجا بود؟»

آریه گوت با مدیون قلمداد کردن جمهوری آذربایجان به رژیم صهیونیستی بخاطر جنگ دوم قره باغ، افزود: « ارمنستان در جنگ دوم قره باغ به شکست کامل ژئوپلتیک و دیپلماتیک و نظامی دچار شد. ارمنستان نمی تواند بپذیرد که صرفا جمهوری آذربایجان در قفقاز جنوبی، شریک راهبردی خیلی مهم اسراییل است. جمهوری آذربایجان بخاطر شراکت نظامی – راهبردی با اسراییل، به تمامی برتری های فنی دست می یابد و در حوزه شوروی سابق ، هیچ کشور دیگری دارای این برتری ها نیست. باید تاکید کرد که مناسبات اسراییل – آذربایجان، ویژگی شراکت راهبردی و نظامی – فنی دارد و مبتنی بر اعتماد سطح عالی دو کشور است و کمیسیون مشترک دو کشور بطور دائم در حال فعالیت و گفتگو است.»
در این برنامه شبکه نهم تلویزیون رژیم صهیونیستی، تصاویری از تجهیزات اسراییلی ارتش جمهوری آذربایجان که مشخصا توسط متخصصان رژیم صهیونیستی استفاده می شوند و نیز تصویر الهام علی اف، رییس جمهوری آذربایجان در حال ناز کردن پهپاد اسراییلی هاروپ در نزدیکی مرز ایران، به عنوان بخشی از جنگ روانی رژیم صهیونیستی علیه جمهوری اسلامی ایران در قفقاز نیز به نمایش گذاشته شد.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا