آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

تاکید سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان بر اهمیت روابط با ایران

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان تصریح کرد : روابط ایران و جمهوری آذربایجان بر اساس روابط تاریخی قوی، دوستی و همکاری‌های مشترک استوار است.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از­ ­­خبرگزاری صدا و سیما از باکو، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری آذربایجان تصریح کرد : روابط ایران و جمهوری آذربایجان بر اساس روابط تاریخی قوی، دوستی و همکاری‌های مشترک استوار است.

لیلا عبد الله آوا امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد: همانگونه که وزیر خارجه ایران نیز اشاره کرد، روابط دو کشور در بالاترین سطح و بر اساس روابط تاریخی قوی، دوستی و همکاری استوار است.

وی تاکید کرد: تعرض ناپذیر بودن مرز‌های بین المللی از اصول اساسی است که جمهوری آذربایجان همیشه به آن پایبند بوده است.

وی با تاکید بر توسعه امنیت و صلح پایدار در منطقه گفت: جمهوری آذربایجان همواره از برقراری روابط با همه کشور‌ها بر اساس احترام به مرز‌های بین المللی حمایت می‌کند. ما آمادگی خود را برای عادی سازی روابط با ارمنستان بر اساس اصول و قواعد حقوق بین الملل اعلام کرده ایم و دریافت سیگنال‌های مثبت از سوی ارمنستان ما را در حرکت در این روند مثبت امیدوار می‌کند.
لیلا عبد الله آوا تصریح کرد: توسعه روابط دوستانه و همسایگی خوب با کشور‌های همسایه از اصلی‌ترین اولویت‌های سیاست خارجی ماست و همیشه در این راستا گام‌های مستمری بر می‌داریم. موضوع همبستگی اسلامی نیز برای جمهوری آذربایجان بسیار مهم است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا