آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانتحليل هاعمومیقره باغقره باغویژه

جمهوری آذربایجان و لزوم قدردانی از موضع رهبر انقلاب درباره جنگ قره باغ

جمهوری آذربایجان باید قدردان رهبری حضرت آیت الله خامنه ای باشد که در ارتباط با جنگ قره باغ فرمودند: «می بایست تمامی اراضی اشغالی این منطقه تخلیه شده و تحویل جمهوری آذربایجان شود».

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از فارس، صفی‌الله رمضانخانی کارشناس مسائل سیاسی گفت: با مروری بر حوادثی همچون برخوردهای نامناسب نیروهای مرزبانی جمهوری آذربایجان با رانندگان کامیون‌های ایرانی و بازداشت دو نفر از آنها، تحرکات رژیم صهیونیستی در کنار مرزهای مشترک و اظهارات علی اف در همایش ویدئویی مرکز بین‌المللی نظامی گنجوی با حضور ایهود باراک نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی مبنی بر اینکه «ما رابطه محکمی با اسرائیل داریم» و اظهارات علی اف علیه کشورمان در نشست آذربایجانی‌ها جهان در باکو و اخیرا هم تعرض شبانه به حریم سفارت ایران در باکو و شناسایی و بازداشت چهار متعرض توسط پلیس دیپلماتیک، تنها می توان دریافت که رئیس جمهور آذربایجان با راهبری سرویس های جاسوسی آمریکا در دام رژیم صهیونیستی افتاده است.

مسیری که امروز علی اف در آن قدم برمی دارد به سرنوشت اشرف غنی در افغانستان، صدام در عراق و دیگر حاکمان منطقه منجر خواهد شد. اهداف رژیم صهیونیستی در منطقه به خصوص مقابله با ایران قدرتمند در منطقه بر همگان روشن است این رژیم امروز هم با استفاده از یکی از همسایگان ایران در پی دستیابی به اهداف شوم و نفوذ در منطقه است شاید امروز اسرائیل ظواهری از همکاری های اقتصادی را برای اغوای علی اف  به کار گیرد اما مطمئناً همانگونه که تاریخ اثبات کرده سرانجامی شوم برای این کشور خواهد داشت که شاید گرفتن استقلال و امنیت و منابع آذربایجان تنها بخش کوچکی از آن باشد.

مطمئناً فلسطین یکی از مسایلی است که اسرائیل با ایجاد توافق با آذربایجان تلاش در تضعیف موضوع فلسطین دارد که این هدف هم با وجود گسترش تفکر مقاوت و آزادی قدس شریف در منطقه به سرانجام نخواهد رسید امروز ملت های منطقه بیدار شده اند و به خوبی با درک مسایل مظلومیت مردم فلسطین را درک می کنند و همان طور که در برهه های مختلف تربیت شدگان مکتب حاج قاسم سلیمانی وارد عمل شده اند اکنون نیز با حمایت و پشتیبانی خود این نقشه ها را نقش بر آب خواهند کرد و اسرائیل را به عقب خواهند راند.

از سوی دیگر در شرایطی که توازن قوای منطقه خاورمیانه به نفع دولت ها، رهبران و ملت های خواهان آزادی، مردم سالاری و عدالت اقتصادی- اجتماعی در حال تحول است، سیاست های ناکارآمد نظامی گری، گسترش طلبی و جنگ افروزی رژیم صهیونیستی نتیجه ای نخواهد داشت.

علی اف در اظهارات اخیر خود از طرح همکاری منطقه ای ۳+۳ (شامل ایران-ترکیه-روسیه و جمهوری آذربایجان- ارمنستان – گرجستان) حمایت کرده و اظهار داشته که از همکاری با ایران، ترکیه و روسیه حمایت می کند و این اظهارات به نوعی نشان از عقب نشینی وی دارد اما کفایت نمی کند.

آذربایجان باید از افتادن در دام آمریکایی –اسرائیلی پرهیز کند و با تغییر سیاست های خود و بازگشت به مواضع سالهای قبل با همکاری همسایگان در جهت حفظ استقلال و امنیت خود در سایه ایران قدرتمند پیش برود، دستگاه دیپلماسی و نیروهای با اقتدار نخواهند گذاشت آذربایجان به جولانگاه رژیم کودک کش تبدیل شود.

صهیونیست نشان داده در هر جایی ورود کرده است جز ناامنی ارمغانی نداشته است. جمهوری اسلامی ایران به عنوان قدرت بزرگ منطقه ای و کشوری که در برابر قدرتمندترین دولتهای جهان در 42 سال گذشته و هشت سال جنگ تحمیلی سر فرود نیاورده، از دولتهای کوچک هراسی ندارد.

پیشنهاد می کنم رئیس جمهور آذربایجان تاریخ جنگ تحمیلی را مطالع کند تا جمهوری آذربایجان دست از اسلام ستیزی بردارد و به آغوش اسلام و مادرش برگردد که پیشگیری بهتر از درمان است.

جمهوری آذربایجان باید قدردان رهبری حضرت آیت الله خامنه ای(دام عزه) باشد که در ارتباط با جنگ قره باغ در فرازی صریح از سخنانشان در تاریخ 20 آبان 99 فرمودند: “می بایست تمامی اراضی اشغالی این منطقه تخلیه شده و تحویل جمهوری آذربایجان شود».

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا