آذربایجاناخبارارمنستانایرانعمومیقره باغقره باغ

سخنگوی وزارت خارجه: با حفظ تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان، باید مناطق اشغالی تخلیه شود

سعید خطیب‌زاده گفت: امیدوارم که هرچه زودتر بتوانیم به جنگ پایان دهیم، که هم تمامیت ارضی آذربایجان حفظ شود و هم اینکه مناطق اشغالی تخلیه شوند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، سعید خطیب‌زاده سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با بیان اینکه ایران با حساسیت، با دقت و از نزدیک تحولات منطقه قره‌باغ را دنبال می‌کند و در تماس مداوم با همه طرف‌ها است، افزود: ایران طرحی را در ارتباط با حل این بحران آماده کرده است و انشاالله با مشورت با دو طرف درگیر و همچنین دولت‌های منطقه و همسایگان این موضوع را پیگیری می‌کند.

خطیب زاده گفت: امیدوارم که هرچه زودتر بتوانیم به جنگ پایان دهیم، که هم تمامیت ارضی آذربایجان حفظ شود و هم اینکه مناطق اشغالی تخلیه شوند.

یک اصل اساسی وجود دارد و آن عدم تعرض به غیرنظامیان است و اعلام کردیم که هر طرفی آن را رعایت نکند برای ما غیرقابل قبول است‌. همه باید کمک کنند که این آتش درگیری خاموش شود.

وی در خصوص مناقشه قره باغ و اظهارنظرهای متفاوت توسط برخی چهره‌های حاکمیتی مانند ائمه جمعه گفت: زیبایی ایران در همین گفتگوها است. ما یک جامعه متصلب نیستیم. مواضع جمهوری اسلامی ایران را وزارت خارجه پس از تدوین بیان می‌کند. یا من یا وزیر محترم امور خارجه بیان می‌کنیم. مواضع ما در قبال قره باغ هم شفاف است.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا