اردبیل

اشتراکات اردبیل و ارزروم مبنای توسعه اقتصادی قرار گیرد

استاندار اردبیل گفت: اشتراکات استان ارزروم ترکیه و اردبیل باید نقطه توسعه روابط اقتصادی، صنعتی و گردشگری قرار گیرد.

به گزارش مرکز فرهنگی قفقازبه نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل مجید خدابخش در نشست با سرکنسول ایران در ترکیه در محل استانداری اردبیل اظهار کرد:  بخش های کشاورزی و گردشگری اردبیل دارای قابلیت های فراوانی است و این ظرفیت را در ایجاد اشتغال پایدار و افزایش توان تولید ضرورت دارد.

استاندار اردبیل گفت: استفاده بهینه و توجه ویژه به این قابلیت ها موتور توسعه استان را در بخش های یاد شده به حرکت در می آورد و سبب رشد و توسعه و اجرای طرح های بزرگ و مهم کشاورزی و گردشگری در استان می شود.

مجید خدابخش بر تقویت و گسترش روابط تجاری و اقتصادی استان اردبیل با ارزروم ترکیه تاکید کرد و گفت: استان اردبیل و ارزروم ترکیه دارای ظرفیت های خوبی برای تجارت و تولید است و می تواند زمینه تعاملات گسترده بین استان اردبیل و ارزروم ترکیه را فراهم کند.

وی قرابت فرهنگی این استان با ارزروم ترکیه را قابل توجه دانست و اظهار کرد : وجود اشتراکات بسیار بین طرفین، زمینه مناسبی برای گسترش بیش تر همکاری های دوجانبه است که بایستی به نحو مطلوب از این ظرفیت ها در راستای رونق و افزایش مبادلات اقتصادی استفاده شود.

رئیس شورای اداری استان اردبیل  با تاکید به ارتباطات بسیار خوب طرفین در زمینه روابط اقتصادی،‌ صنعتی و گردشگری افزود: استان اردبیل به عنوان نقطه اثرگذار در منطقه می تواند شریک تجاری مناسبی برای استان ارزروم ترکیه محسوب شود که باید از ظرفیت ها و قابلیت های موجود بیش از پیش استفاده شود.

خدابخش تصریح کرد: ما معتقدیم با وجود قابلیت ها و توانایی های بالای دو طرف باید سطح تعاملات و تبادلات در زمینه های مختلف اقتصادی ارتقا یابد تا شاهد  رشد و توسعه هر دو استان باشیم.

بخش خصوصی حلال معضل بیکاری است

استاندار اردبیل در نشست با معاونان و فرمانداران شهرستانهای مختلف استان اردبیل گفت: برای رفع بیکاری 65 هزار نفر لازم است فرمانداران به گونه‌ای برنامه ریزی کنند تا در کنار اعتبارات دولتی شرایط را برای سرمایه گذاری های بخش خصوصی در استان فراهم آید.

مجید خدابخش با تصریح  به این که از هرگونه سرمایه گذاری و حضور بخش خصوصی در افزایش توان تولید برای ایجاد اشتغال در استان حمایت می شود، افزود: بنیادهای مالی بزرگی در کشور وجود دارد و حضور آنها در استان می تواند برای منطقه مفید باشد و فرمانداران باید از این ظرفیت ها در راستای رونق اقتصادی و ایجاد اشتغال بین جوانان منطقه استفاده مطلوبی را داشته باشند.

رئیس شورای برنامه ریزی استان بر مردمی کردن اقتصاد و توجه به قابلیت های بخش خصوصی برای رشد و توسعه همه جانبه استان تاکید کرد و گفت: تنها راهکار ایجاد اشتغال برای 65 هزار جوان بیکار استان، مردمی کردن اقتصاد است.

استاندار اردبیل اظهار کرد: رفع موانع و مشکلات واحدهای تولیدی سبب توسعه واحدهای اقتصادی استان می شود و لازم است همه ما با تلاشی مضاعف برای راه اندازی واحدهای تولیدی نیمه فعال و تعطیل گام های اساسی برداریم.

خدابخش با تاکید به پایین بودن درآمد سرانه و  عدم جلب سرمایه گذاران در استان تشریح کرد: با توجه به محدودیت منابع مالی دولت بایستی با همکاری و مشارکت خود مردم برای استفاده از ظرفیت های موجود استان و جلب سرمایه گذاران داخلی و خارجی مسیر توسعه را در استان هموار کنیم.

رئیس کارگروه سرمایه گذاری استان گفت: با تعامل و مشارکت بخش خصوصی می توانیم مشکلات اقتصادی استان را یکی پس از دیگری حل و فصل کنیم.

انتهای پیام/ د

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا