آذربایجاناخبار

کمتر از یک روز مانده به تاسوعای حسینی؛ جانشین فرمانده نیروی های پلیس جمهوری آذربایجان در خصوص عزاداری عاشورا هشدار داد!

ژنرال سحلاب باقراف: اقدامات امنیتی در ارتباط با برگزاری مراسمات تاسوعا و عاشورای حسینی در جمهوری آذربایجان شدت می یابد.
به گزارش مرکز فرهنگی قفقاز به نقل از رسانه های آذری، سرلشکر ژنرال سحلاب باقراف جانشین فرمانده نیروی های پلیس مرکزی جمهوری آذربایجان، طی گزارشی به آپا قوت گرفتن تدابیر امنیتی لازم برای برگزاری مراسم عاشورا را اعلام کرده است.
وی بیان داشته است: تدابیر امینیتی ویژه ای به منظور تأمین آسایش عموم و رعایت قوانین ابلاغ شده در همه مکان های برگزاری مراسم های دینی در روز عاشورا در سرتاسر باکو، افزایش خواهد یافت.
جانشین فرمانده نیروی های پلیس مرکزی جمهوری آذربایجان تأکید کرده است: مانند سالهای گذشته، امسال نیز مراسم های روز عاشورا در تاریخ 12 اکتبر، نیروهای پلیس برای ارائه کافی نظم عمومی و امنیت شهروندان، در آماده باش لازم کاری خواهند بود.
وی همچنین اذعان کرده است: علاوه بر سطح شهر، نیروهای امنیتی مضاعفی به مساجد و زیارتگاه ها اعزام شده اما هیچ مداخله ای در برگزاری مراسم های دینی انجام نخواهد پذیرفت.
باقراف خاطرنشان کرده است: در کنار این تدابیر برای تجمعات مردمی در کوچه و خیابان ها و راهپیمایی شرکت کنندگان هیچ اجازه ای داده نخواهد شد.
شایان ذکر است؛ پلیس راهنمایی و رانندگی باکو نیز طی اطلاعیه ای اعلام کرده است: به منظور حفظ امنیت لازم در مکان های برگزاری مراسم و منطقه اطراف نیروهای لازم دیگری در راه ها اماده به خدمت خواهند بود و محدودیت های ترافیکی نیز در استفاده از وسایل نقلیه در برخی نقاط وضع خواهد شد.
گفتنی است؛ مبارز قربانلی رئیس کمیته دولتی برای کار با سازمان های مذهبی نیز در یک روز مانده به تاسوعا عزاداران را به رعایت قوانین ابلاغ شده دعوت کرده و خواستار برگزاری تمامی مراسم ها در مساجد شده است.
وی تأکید کرده است: برپایی پرچم ها و نیز هر گونه مراسم و آیین عاشورایی مطلقا در مسجد و یا در حیاط مسجد قابل برگزاری خواهد بود و هرکس در حین برگزاری این مراسم موظف به رعایت قوانین ابلاغی خواهد بود.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا