آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

بیانیه جمعی از روحانیون تبریز در اعتراض به محکومیت سرپرست حزب اسلام آذربایجان

تعدادی از روحانیون شهر تبریز در اعتراض به بازداشت حاج الهام علی اف، سرپرست حزب اسلام آذربایجان، با صدور بیانیه ای این اقدام را به شدت محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، جمعی از روحانیون شهر تبریز در پی درخواست 18 سال حبس از سوی دادستان دولتی جمهوری آذربایجان برای حاج الهام علی اف، با صدور بیانیه ای این بی عدالتی تاسف بار را محکوم کردند.

متن بیانیه بدین شرح است :
بسم الله الرحمن الرحیم
«و سیعلم الذین ظلموا ای منقلب ینقلبون/  شعرا-آیه 227»
(و آنان كه ظلم و ستم كردند به زودی خواهند دانست كه به چه كیفرگاهی باز می گردند.)

این روزها در حالی که مردم مسلمان جمهوری آذربایجان به تدارک برای بازسازی سرزمین های آزاد شده خود که در نتیجه دلاوری های سربازان مسلمان و رشید این کشور اتفاق افتاد، مشغولند، پس از گذشت مدت ها از دستگیری حجت الاسلام و المسلمین حاج الهام علی اف، خبری تلخ و باور نکردنی مبنی بر این که دادستان دولتی جمهوری آذربایجان  برای این روحانی و عالم عزیز 18 سال زندان درخواست نموده است، جوامع اسلامی را متاثر نمود.

ما به عنوان جمعی از روحانیون شهر شهید پرور و انقلابی تبریز چنان که در گذشته از تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان حمایت نموده ایم، امروز نیز از دینداران و محبوسین اسلام گرا در جمهوری آذربایجان اعلام حمایت می کنیم و اعلام می داریم که این عالم اسلامی مرتکب هیچ نوع جرمی و حتی تخلفی نگردیده و اتهامات وارده به ایشان غیر منصفانه و واهی می باشد.

همچنان که قبلا نیز هشدار داده شده  بود متاسفانه با حضور و نفوذ بیشتر رژیم صهیونیستی در خاک جمهوری آذربایجان بر شدت سخت گیری ها بر دینداران این کشور اسلامی افزوده می شود و به جای این که جشن پیروزی و آزادی بخش های زیادی از خاک آذربایجان موجبات همدلی بیشتر بین اقشار مختلف جامعه را فراهم آورد، متاسفانه با دسیسه های ادامه دار عوامل رژیم صهیونیستی اتفاقات تاسف باری در حال رقم خوردن است.

به کسانی که دکتر موسم صمداف را به 12 سال زندان محکوم کردند و 12 سال از عمر شریف این عالم اسلامی و پزشک فرهیخته را گرفتند و این بار به دنبال صدور 18 سال زندان برای حجت الاسلام و المسلمین حاج الهام علی اف هستند می گوییم؛ این اقدامات تماما ناعادلانه است و از آنجایی که عمر انسان ها از هر چیزی در این جهان ارزشمند تر است متولیان امور حقوقی و همچنین دادستانی جمهوری آذربایجان باید پاسخگوی چنین ظلمی در حق دینداران این کشور اسلامی در پیشگاه خدای متعال باشند.

در پایان خطاب به دولتمردان کشور مسلمان آذربایجان تاکید می کنیم، سرنوشت دولت خود را به آینده نحس و البته بسیار کوتاه رژیم صهیونیستی گره نزنند و در تصمیمات نادرست خود در قبال محبوس اعتقادی این کشور بازنگری نمایند.

حجه الاسلام و المسلمین دکتر نوبری
حجه الاسلام والمسلمین دکتر علیزاده
حجه الاسلام والمسلمین دکتر همزبان
حجه الاسلام والمسلمین ذاکری
حجه الاسلام والمسلمین نظری
حجه الاسلام و المسلمین ازاد گویان
حجه الاسلام والمسلمین دکتر سید جعفر طباطبایی
حجه الاسلام والمسلمین عابدی
حجه الاسلام والمسلمین یوسفی
حجه الاسلام والمسلمین جلالی
حجه الاسلام والمسلمین همایونی
حجه الاسلام والمسلمین حمیدی

گفتنی است حجت الاسلام حاج الهام علی اف جاشین حزب اسلامی جمهوری آذربایجان، به اتهام واهی همکاری با دولت ها و‌ یا تشکیلات های خارجی علیه آذربایجان، در ۱۰ اسفند ماه ۱۳۹۸ در باکو بازداشت و زندانی شده است.

وی بعد از شهادت حاج قاسم سلیمانی مواضع محکم اتخاذ کرده، علیه رژیم صهیونیستی و‌ آمریکا صحبت کرد و‌ مراسم‌ بزرگداشت شهادت سردار را  در آذربایجان برگزار نمود و  همچنین ایشان به طرح معامله قرن ترامپ، اعتراض و آن را برخلاف مصالح و منافع مسلمین قلمداد کرده بود.

حاج الهام از روحانیون برجسته شیعی جمهوری آذربایجان است که پیش از این نیز در «اعتراض به ممنوعیت حجاب در مدارس آذربایجان» به مدت ۲ سال به زندان محکوم گردیده بود.

اخیرا در محاکمه ای غیر قانونی برای حجت الاسلام حاج الهام علی اف، سرپرست حزب اسلام توسط دادستان دولتی آذربایجان  18 سال حبس درخواست شده بود و تا کنون به دلایل متعدد حکم قطعی در این خصوص صادر نشده است . در آخرین جلسه دادگاه، قاضی محاکمه کننده این روحانی برجسته آذربایجانی، موعد جلسه بعدی دادگاه را 29 آوریل (پنجشنبه 9 اردیبهشت ) ساعت 12:15 دقیقه بعد از ظهر تعیین کرده است.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا