آخرین اخبارآذربایجاناخباراردبیلایرانعمومیویژه

بیانیه اقشار مختلف مردم اردبیل در حمایت از نظام جمهوری اسلامی ایران و آیت الله سیدحسن عاملی

نمازگزاران شهر اردبیل پس از پایان خطبه های نماز جمعه این هفته اردبیل با انتشار بیانیه ای اهانت های برخی افراد معلوم الحال نسبت به جمهوری اسلامی ایران و آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل را محکوم کردند.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، متن بیانیه اقشار مختلف مردم شهیدپرور استان اردبیل در حمایت از جمهوری اسلامی ایران و آیت الله سیدحسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان اردبیل به شرح زیر است.

 بسم الله الرحمن الرحیم
إِنَّمَا الْمُؤْمِنُونَ إِخْوَةٌ فَأَصْلِحُواْ بَینْ أَخَوَیکمُ وَ اتَّقُواْ اللَّهَ لَعَلَّکمُ تُرْحَمُونَ .
مؤمنان برادر یکدیگرند؛ پس دو برادر خود را صلح و آشتی دهید و تقوای الهی پیشه کنید، باشد که مشمول رحمت او شوید ﴿آیه دهم سوره مبارکه حجرات﴾.

متاسفانه در هفته ها و روزهای اخیر شاهد اتفاقات، رفتارهای غیرسازنده، اتهامات دروغین (حامیت از ارامنستان) و اهانت های برخی از افراد معلوم الحال نسبت به کشور عزیزمان ایران اسلامی و از جمله شخصیت والامقام حضرت آیت الله سیدحسن عاملی امام جمعه محترم اردبیل و نماینده محترم ولی فقیه در استان بوده ایم. روشن است چنین اقداماتی خواست دشمنان دو ملت مسلمان و برادر ایران و جمهوری آذربایجان به ویژه رژیم صهیونیستی است که همواره در طول سه دهه گذشته اختلاف افکنی و فتنه انگیزی را در سر لوحه برنامه های خود قرار داده اند. بدون شک هدف نهایی این دشمنان افزایش تنش سیاسی و اخلال در روابط فی ما بین است.
این اقدامات تنش آفرین در حالی صورت می گیرد که جمهوری اسلامی ایران بیشترین و گسترده ترین حمایت ها و اقدامات را در جهت کمک به دولت و ملت مسلمان آذربایجان از ابتدای استقلال آن انجام داده است. در این راستا، مجموعه اقدامات جمهوری اسلامی ایران در جنگ اول قره باغ [دهه نود میلادی] و جنگ دوم قره باغ در پاییزسال گذشته، موید حمایت همه جانبه، تمام عیار و عملی از مواضع دولت آذربایجان و حقوق حقه و مشروع ملت مسلمان آذربایجان در مناقشه قره باغ بوده است.
اقداماتی از قبیل اعزام اولین گروه میانجی و انجام مذاکرات سیاسی برای برقراری صلح پایدار؛ همراهی و تایید 4 قطعنامه شورای امنیت در خصوص به رسمیت شناختن تمامیت ارضی جمهوری آذربایجان و لزوم آزادسازی کل قره باغ و تمام شهرستان های اشغالی؛ ارایه کمک های بشردوستانه از قبیل احداث اردوگاه های آوارگان جنگی در ایمشلی و صابرآباد و تامین مایحتاج روزانه مردم آواره و جنگ زده جمهوری آذربایجان؛ پذیرش رایگان مجروهان جنگی جمهوری آذربایجان در بیمارستان های تبریز و تهران ؛ در اختیار گذاشتن جاده ترانزیتی کنارگذر ارس برای حفظ ارتباط مردم جمهوری آذربایجان با مردم جمهوری خودمختار نخجوان، لغو ویزای یک طرفه از سوی دولت ایران برای اتباع جمهوری آذربایجان؛ کمک به 400 هزار نفر از مردم محاصره شده در شهرستان های قوبادلی و زنگلان و انتقال آن ها به داخل ایران برای جلوگیری از قتل عام و ارائه کمک های تسلیحاتی و مستشاری و آموزش نظامی، اذعان رسمی رییس جمهور آذربایجان به بسته شدن راه های زمینی و هوایی ارنستان از سوی جمهوری اسلامی ایران در طول جنگ دوم قر باغ، بخشی از حمایت های بی دریغ جمهوری اسلامی ایران از دولت و ملت آذربایجان بوده است که در تاریخ روابط دو کشور به ثبت رسیده و مقامات دولت آذربایجان از آن ها آگاهی کامل دارند.
در این میان حمایت بی دریغ و گسترده مقام معظم رهبری و بقیه علما و روحانیت معزز ایرانی از جمله حضرت آیت الله سیدحسن عاملی از حقوق مشروع ملت آذربایجان بر کسی پوشیده نیست. رهبر انقلاب اسلامی همواره اقدامات ارامنه اشغالگر و متجاوز را به شدت محکوم کرده و با اعلام “قره باغ به عنوان سرزمین اسلام” لزوم آزادسازی کل سرزمین های اشغالی و منطقه قره باغ را در مقاطع مختلف اعلام نموده اند. معظم له در پاییز سال گذشته نیز در بحبوحه جنگ دوم قره باغ با ایراد سخنرانی در 17 ربیع آزاد سازی کل سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان را مورد تاکید قرار داده اند که به اعتراف رییس اداره مسلمانان قفقاز این فتوا عامل پیروزی رزمنده های آذری و آزادی اراضی اشغالی بود. همچنین حضرت آیت الله سیدحسن عاملی روحانی برجسته و والامقام نیز درهر فرصتی بر رفع اشغال از سرزمین های اشغالی جمهوری آذربایجان تاکید کرده و راه کارهای عملی در این خصوص ارایه نموده اند.
در پایان بیانیه مردم شهیدپرور و همیشه در صحنه اردبیل بر موارد زیر تاکید می نمایند:
1- ضمن پیروی از بیانات اخیر فرمانده کل قوا حضرت آیت الله خامنه ای که “تأمین امنیت با تکیه بر دیگران را فقط یک توهم خواندند،” آمادگی خود را برای اجرای منویات معظم له برای مقابله با دخالت مستقیم یا غیرمستقیم دشمنان و بیگانگان در مسائل منطقه به ویژه مناقشه قره باغ اعلام می نماییم.
2- ضمن حمایت از مواضع سازنده، مدبرانه، قاطعانه وخیرخواهانه حضرت آیت الله سید حسن عاملی در زمینه مناقشه قره باغ و جنگ دوم قره باغ، ادعاها و اظهارات دورغین افراد معلوم الحال و مقامات جمهوری آذربایجان را که به منظور انحراف افکار عمومی و سرپوش گذاشتن بر حقایق و کتمان حمایت های گسترده جمهوری اسلامی ایران صورت می گیرد، محکوم می کنیم.

3- ادعاها و اظهارات دروغین افراد معلوم الحال جمهوری آذربایجان مبنی بر حمایت ایران از ارمنستان و تبلیغ افکار پوسیده تجزیه طلبانه را که مغایر با سیاست های حسن همجواری است، محکوم می نماییم .
4- حمایت کامل خود را از رزمایش اخیر نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران (ارتش و سپاه) در مناطق مرزی شمال غرب که به منظور تامین امنیت و ثبات منطقه و حفظ آمادگی برای مقابله با عناصر تروریستی و طرح های رژیم صهیونیستی انجام گرفت، اعلام می نماییم.
5- از سیاست ها و مواضع دولت جمهوری اسلامی ایران برای مقابله با طرح های احتمالی که برای تغییر ژئوپلیتیک منطقه و مرزهای بین المللی مطرح می شود، حمایت می نماییم.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا