آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومیفیلم

برگزاری یادواره شهدای محور مقاومت در مسکو / فیلم

یادواره بزرگ شهدای محور مقاومت با حضور اتباع کشور‌های مختلف، در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

به گزارش  پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صدا و سیما از مسکو، یادواره بزرگ شهدای محور مقاومت و در راس آن‌ها سردار حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) با حضور اتباع کشور‌های مختلف، از جمله روسیه، افغانستان، تاجیکستان، ازبکستان، جمهوری آذربایجان و ایرانیان مقیم مسکو، در مرکز اسلامی این شهر برگزار شد.
در این مراسم که صد‌ها تن از ایرانیان مقیم مسکو، شخصیت‌های سیاسی، دینی و فرهنگی حضور داشتند، سخنرانان به تشریح نقش و جایگاه والای سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس در مبارزه با تروریسم بین الملل و خنثی کردن نقشه‌های شوم آمریکا و رژیم صهیونیستی در منطقه پرداختند. یوگنی گولیکوف نظامی بلندپایه روسی که در نبرد با تروریست‌ها در سوریه حضور داشته، در این مراسم خاطره‌ای زیبا از شجاعت، درایت و دلاورمردی سردار حاج قاسم سلیمانی بازگو کرد.

پخش فیلم مستند «اسطوره مقاومت و ایثار» و ذکر مصیبت ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) و سالگرد ترور ناجوانمردانه شهید سلیمانی و ابومهدی المهندس، به زبان‌های فارسی و آذری از دیگر بخش‌های این مراسم بود. در حاشیه این مراسم، نمایشگاه نقاشی و عکس سردار شهید حاج قاسم سلیمانی بر پا شد. همچنین ۱۹ پرتره سیاه‌قلم از سرداران مبارزه با تروریسم از ایران، روسیه، سوریه و حزب‌الله لبنان در معرض دید قرار گرفت.
این پرتره‌های سیاه قلم را «میخائیل توپتا» هنرمند برجسته نیرو‌های مسلح روسیه خلق کرده و در خال حاضر در تالار-موزه افتخارات نظامی وزارت دفاع روسیه نگهداری می‌شود.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا