آخرین اخبارآذربایجاناخبارعمومی

بازتاب سالگرد شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی در رسانه های جمهوری آذربایجان

اولین سالگرد ترور ناجوانمردانه شهید سردار سپهبد «حاج قاسم سلیمانی» و یارانش در چند روز اخیر بازتاب گسترده ای در رسانه های جمهوری آذربایجان داشت.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از ایرنا، پایگاه خبری روسی زبان “حقین . آذ” امروز (یکشنبه) در گزارشی با عنوان ” هزاران تن از ایرانی ها یاد و خاطره سردار سلیمانی را گرامی داشتند ” نوشت: مراسم نخستین سالگرد شهادت فرمانده سپاه قدس در شهر کرمان محل زادگاه شهید سلیمانی برگزار شد.

بنابر این گزارش، هزاران تن از شهروندان ایرانی با حضور بر مزار سردار شهید حاج قاسم سلیمانی خاطره وی را گرامی داشتند.

این گزارش افزود: بسیاری از حاضران در این مراسم که همچنین با حضور مقامات بلندپایه جمهوری اسلامی ایران برگزار شد ، پوسترهای شهید سیلمانی را همراه داشتند.

پایگاه خبری ” اوقات ” نیز در گزارشی تحلیلی با عنوان “شهید قاسم سلیمانی فاتح قلوب میلیونها “، به تجزیه و تحلیل ابعاد شخصیت این سردار شهید و فعالیت های وی در راستای ناکام گذاشتن طرح های شوم دشمنان امت اسلامی پرداخته است.

در این  گزارش، کمک ها و تلاش های ارزنده شهید سردار سلیمانی در راستای بسیج کردن  نیروهای عراقی برای مبارزه با گروه تروریستی داعش و آزادسازی بسیاری از مناطق این کشور از اشغال این گروه تروریستی مورد اشاره قرار گرفته و اضافه شد: سردار شهید سلیمانی در رابطه با مقابله با داعش و دیگر گروههای تکفیری در عراق، نه تنها در این کشور بلکه در کل منطقه شهرت یافت و تاکتیک های مبارزه وی با تروریستها، حتی توجه ژنرالهای آمریکایی فعال در منطقه را جلب کرده بود.

«الهه طاهرلی» نویسنده این گزارش پایگاه خبری اوقات جمهوری آذربایجان، نقش مهم سردار شهید سلیمانی در شکست داعش و دیگر گروههای تکفیری در سوریه را مورد اشاره قرار داد و نوشت: عمده هدف مبارزه این شهید مقابله با طرح های شوم دشمنان امت اسلامی در منطقه بود.

این گزارش تحلیلی طاهرلی همچنین در پایگاه خبری ” ملی تی وی ” جمهوری آذربایجان منتشر شده است.

خبرگزاری ” آپا ” نیز در گزارش خبری سخنان «حسن روحانی» رییس جمهوری ایران مبنی بر این که «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه این کشور مسوولیت ترور سردار شهید سلیمانی را بر عهده دارند را منتشر کرد.

بنابر این گزارش، رییس جمهوری ایران در این رابطه گفت: یکی از پیامدهای این عمل شرم آور و احمقانه (ترور شهید قاسم سلیمانی) پایان «ترامپیسم» است.

پایگاه خبری “مائده ” در گزارشی با اشاره به برگزاری مراسم گرامیداشت نخستین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در اغلب کشورها نوشت: شهید حاج قاسم سلیمانی به عنوان فاتح قلب میلیونها انسان در شکست گروههای تروریستی و بخصوص داعش در منطقه خاورمیانه نقشی استثنایی داشته است.

پایگاه خبری “سلام نیوز ” نیز در گزارشی سخنان «سعید اوحدی» رییس «بنیاد شهید و امور ایثارگران» که گفت، سرلشکر شهید سلیمانی نمونه درخشان قهرمانی در جنگ با دشمنان اسلام بود، منتشر کرد.

در این گزارش، فعالیت های سردار شهید سلیمانی برای مقابله با گروه تروریستی داعش در عراق و کمک وی در سازماندهی نیروی الحشد الشعبی در این کشور مورد اشاره قرار گرفت.

سلام نیوز در گزارش دیگری سخنان «امیر حاتمی» وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح ایران در مراسم گرامیداشت سردار شهید سلیمانی را منتشر کرد.

بنابر این  گزارش ، وزیر دفاع ایران در این مراسم گفت که دشمنان برای رسیدن به اهداف خود گروههای تروریستی در منطقه آسیای غربی ایجاد کردند، ولی حضور راهبردی ایران از همه این توطئه های آنها جلوگیری کرده است.

وی افزود: آمریکا برای حمایت از تروریستها با هدف برهم زدن وحدت در منطقه و تامین امنیت رژیم صهیونیستی تمامی امکانات مالی و فنی خود را بکار گرفت، ولی با وجود این همه تلاش ها، سلاح استراتژیک ایران که توسط نیروهای مقاومت استفاده می شود، مانع رسیدن آنها به هدف خود شد.

شبکه های تلویزیونی جمهوری آذربایجان از جمله “خزر “، ” آ تی وی “، ”  اسپیس” و ” اجتماعی ” نیز در گزارش های خبری ، برگزاری مراسم گرامیداشت سردار شهید سلیمانی و نیز سخنان  مسوولان جمهوری اسلامی ایران در باره این جنایت بزرگ آمریکا را پخش کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا