آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیفیلم

برگزاری پانزدهمین جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان در باکو / ویدیو

پانزدهمین جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با حضور وزیر راه و شهرسازی کشورمان در باکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز به نقل از خبرگزاری صداوسیما از باکو‎، همزمان با سی امین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک ایران و جمهوری آذربایجان، پانزدهمین جلسه کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی دو کشور در باکو برگزار شد.

ایجاد و توسعه ارتباطات حمل و نقل، همکاری در زمینه کارآفرینی و صنایع کوچک و همچنین گسترش همکاری‌های رسانه‌ای از مهمترین تفاهم‌های دو طرف بود. وزیر راه و شهرسازی همچنین امروز با رئیس جمهوری آذربایجان دیدار و گفتگو کرد.

الهام علی اف رئیس جمهوری آذربایجان در دیدار با رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی کشورمان و رئیس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و جمهوری آذربایجان با تاکید بر توسعه همکاری‌ها در همه زمینه‌ها اظهار داشت: تفاهم نامه ایجاد ارتباط جاده‌ای بین نخجوان و جمهوری آذربایجان از راه ایران را جلوه‌ای از روابط دوستانه ارزیابی می‌کنیم و اطمینان داریم این راه ارتباطی گشایش‌های جدیدی در منطقه ایجاد کند.

در این جلسه همچنین وزیر راه و شهرسازی ایران با اشاره به همکاری‌های اقتصادی دو کشور ابراز امیدواری کرد تا با انعقاد تفاهم نامه‌های جدید و اتمام طرح‌های در دست اجرا، شاهد افزایش حجم تبادلات تجاری میان دو کشور باشیم.

بر اساس نقشه راه جدید همکاری‌های ایران و جمهوری آذربایجان، در مرحله نخست، حجم مبادلات دو کشور به دو برابر یعنی به یک میلیارد دلار در سال می‌رسد.

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا