آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانترکیهروسیهعمومی

برگزاری مراسم روز جهانی قدس در مسجد جامع مسکو

در آخرین جمعه ماه مبارک رمضان و همگام با مسلمانان کشورهای مختلف، مراسم روز جهانی قدس در مسجد جامع مسکو برگزار شد‌.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، مراسم باشکوه روز جهانی قدس با حضور مسلمانان و آزادی خواهان روسیه در مسجد جامع مسکو برگزار شد.

در این مراسم که سفرای کشورهای فلسطین، عراق، ترکیه، اردن، الجزایر، مصر، گامبیا، چاد و نماینده سفارت افغانستان نیز حضور داشتند، کاظم جلالی سفیر کشورمان به عنوان سخنران نخست با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی، ایستادگی در برابر این رژیم را تنها راه پیروزی دانست.

وی عادی سازی روابط با این رژیم را موجب جری تر شدن آنها و ظلم مضاعف به مردم مظلوم فلسطین برشمرد.
در ادامه این مراسم که بیش از پانزده سفیر از کشورهای مسلمان در آن حضور داشتند، شیخ «راویل عین الدین»، رییس اداره مسلمانان روسیه، در سخنانی با تقدیر از ابتکار امام خمینی در نام گذاری این روز به نام قدس، بر حمایت روسیه از تشکیل دولت فلسطینی تاکید کرد.

همچنین «خالد شاوابکی»، سفیر اردن، ضمن اشاره به سیاست تهاجمی رژیم صهیونیستی علیه نماز گزاران در مسجد الاقصی اعمال این رژیم را خلاف هنجارها و موافقت‌نامه‌های بین المللی دانست.
سخنران دیگر این مراسم «محمت سامسار»، سفیر ترکیه بود که وی نیز بر لزوم افزایش حمایت بین المللی از فلسطین تاکید کرده و از اقدامات یک جانبه علیه ملت فلسطین انتقاد کرد.
به عنوان سخنران پایانی این نشست، سفیر فلسطین، «عبدالحافظ نوفال»، ضمن تاکید بر اهمیت قدس در همه ادیان الهی، اسراییل را به عنوان ناقض تمام تعهدات بین المللی معرفی کرده و از جامعه جهانی برای رهایی فلسطین درخواست کمک و یاری نمود.
در این مراسم که با حضور پرشور و صفوف فشرده مومنان و شخصیت‌های برجسته مذهبی برگزار شد، حاضران با تکبیرهای پیاپی از مواضع قاطعانه کشورمان در خصوص قدس، حمایت کردند.

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا