آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانروسیهعمومی

برگزاری مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی در مسکو

مراسم بزرگداشت دومین سالگرد شهادت فرمانده جبهه مقاومت سپهبد حاج قاسم سلیمانی و همراهانش در مرکز اسلامی مسکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، این مراسم بعد از اقامه نماز مغرب و عشاء به امامت حجت الاسلام صابر اکبری جدی مدیر مرکز اسلامی مسکو و با قرائت آیاتی چند از کلام الله مجید در سالن اجتماعات مرکز اسلامی آغاز گردید. در این مراسم  جمع کثیری از مقامات، شخصیت‌های سیاسی، فرهنگی و دانشجویان و علاقه مندان به جبهه مقاومت از کشورهای روسیه، ایران، جمهوری آذربایجان، عراق، سوریه، لبنان و افغانستان حضور داشتند.

در ابتدای مراسم حجت الاسلام و المسلمین اکبری جدی با بیان گوشه‌ ای از رشادت‌ها، ایثار و فداکاری‌های سردار دل‌ها در تمامی دوران حیات پر برکت ایشان، بر آزادی خواهی و شجاعت همراه با عقلانیت و اخلاق این فرمانده بی ادعا تأکید کردند.

سپس «یوگنی گونچاروف» از فرماندهان امنیتی روسیه به نمایندگی از نیروهای مسلح این کشور، پیام تسلیت سرگئی سوروویکین فرمانده هوا فضای روسیه خطاب به سردار امیرعلی حاجی‌ زاده فرمانده نیروی هوا فضای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، به مناسبت فرارسیدن دومین سالگرد شهادت سرداران مقاومت بویژه سردار سلیمانی را قرائت کرد.

در ادامه این آیین، «کاظم جلالی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه، شهید حاج قاسم سلیمانی را نمادی از زندگانی بشری برای ابدیت توصیف کرد و شهید حاج قاسم سلیمانی را واقعیتی ماندنی و تا ابد زنده دانست.

سفیر ایران با اشاره به ابعاد شخصیت سردار سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی و ابومهدی المهندس، نقش این سرداران بزرگ در مقابله بی‌امان با تروریست‌ های مورد حمایت آمریکا و غرب، خنثی‌ سازی توطئه‌ های رژیم صهیونیستی و حمایت از مظلومان در برابر مستکبران را تشریح کرد.

سپس «ریاض حداد» سفیر سوریه در روسیه مطالبی را در خصوص پیروزی‌ها و ابعاد شگرف این شخصیت برجسته بیان کرد.

در ادامه این آیین، چند تن از شخصیت‌های شناخته شده‌ از جمهوری آذربایجان، افغانستان، لبنان، عراق و یمن طی سخنانی به نمایندگی از مردم کشورهای خود، با گرامیداشت یاد و نام سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس اعلام کردند که با عزم بیشتری برای مقابله با توطئه های ضد اسلامی آمریکا و اذناب آن از جمله رژیم غاصب صهیونیستی آماده هستند.

در پایان این مراسم، نماهنگی از تصاویر مستند فرماندهی و راهبری سپهبد شهید حاج قاسم سلیمانی در عرصه نبرد علیه تروریسم بین الملل و زاویه‌ ای کوچک از اقتدار و صلابت و فتوحات این مرد میدان برای مهمانان به نماش درآمد.

منبع: ایرنا

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا