آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومیقره باغ

اتهام دست داشتن مقامات ارشد وزارت دفاع جمهوری آذربایجان در قتل ژنرال پولاد هاشم اف

مادر ژنرال پولاد هاشم اف، تنها ژنرال ارتش جمهوری آذربایجان که در دوره جنگ تقریبا سه دهه ای با ارمنستان جان باخت، سران نظامی جمهوری آذربایجان را متهم به دست داشتن در قتل این ژنرال کرد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز  به نقل از کانال «آزاد سوز»، خانم سمایه هاشم اوا مادر شهید پولاد هاشم اف گفت: « پولاد هاشم اف پس از درگیری های آوریل 2016، استعفای خود را نوشته و به وزارت دفاع تقدیم کرده بود. علت استعفاء را خودشان بررسی کنند و ببینند که برای چه استعفاء کرده بود. استعفاء نامه را باز کنند و بخوانند که برای چه نوشته بود؟ اگر هم استعفاء نامه او را پاره کرده اند، این استعفاء نامه ثبت و شماره گذاری شده بود. آن را پیدا کنند و بررسی کنند که چرا استعفاء کرده بود. با تاریخ پانزدهم ماه جولای (2020) حکم  او برای کار در وزارت دفاع امضاء شده بود. او در یازدهم جولای به من هم امید داده بود که در پانزدهم جولای خواهد آمد. اما، چرا در چهاردهم همین ماه پسرم را با تابوت آوردند؟ »

خانم سمایه هاشم اوا افزود: « آیا صاحب منصبان وزارت دفاع جمهوری آذربایجان این را نمی پسندیدند؟ آیا پولاد هاشم اف، جای کریم ولی اف ( که بعدها به ریاست ستاد مشترک منصوب شد) را تنگ می کرد؟ کریم ولی اف، پولاد هاشم اف را به قتل رساند و خودش جای او را گرفت. این موضوع را بدون ترس و واهمه می گویم تا رییس جمهوری این را بشنود و بداند. بداند که یک ژنرال جمهوری آذربایجان کشته شده بود، اما یک روز هم عزای رسمی اعلام نکردند و یک بار هم مسئولان ذیربط با مادر پولاد هاشم اف دیدار نکردند. چرا؟ بررسی و معلوم کنند. همان استعفاء نامه را بررسی کنند و معلوم کنند که چه کسی مقامی را که برای او در نظر گرفته شده بود، در اختیار گرفت. تا زمان مرگم این را درخواست خواهم کرد. سکوت را از من نخواهند. من فرزندم را با دلار بزرگ نکرده بودم. من با کار در کارخانه آلومینیوم پسرم را بزرگ کردم. هنوز داغ فلزات از دستمانم برطرف نشده است. بگویند که چرا پسرم را زدند و کشتند؟ اعلام کنند. ذاکر حسن اف وزیر دفاع است. او اعلام کند. او سه پسر دارد. چرا حتی یکی از پسرانش برای جنگ در قره باغ نرفت؟ آیا این خاک فقط برای مادران فقیر شهداست؟ »

مادر پولاد هاشم اف ادامه داد: « مقصر اصلی وزیر دفاع است. هر وقت در خانه ای را بزنند، اگر صاحب خانه در را باز نکند و اجازه ورود ندهد، هیچ کس نمی تواند آن در را باز کند و وارد شود. من وزیر را مقصر می دانم. در این حدودا دو سالی که از مرگ پسرم می گذرد، آیا وزیر دفاع یک بار به من سرکشی کرده است؟ چرا نیامده است؟ اگر تقصیری نداشت، می آمد. اگر نیامده، پس تقصیر دارد. تمامی تقصیرات به گردن اوست. »

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا