آخرین اخبارآذربایجاناخبارایرانعمومی

برگزاری محفل انس با قرآن در جمهوری آذربایجان به همت رایزنی فرهنگی ایران در باکو

همزمان با لیالی پرفیض قدر، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته جمهوری آذربایجان به همت رایزنی فرهنگی ایران در باکو برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری حقایق قفقاز، همزمان با شب‌های پر فیض لیالی قدر، محفل انس با قرآن کریم با حضور قاریان برجسته جمهوری آذربایجان، معلمان و اساتید قرآن و جمعی از روزه‌ داران در رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در باکو برگزار شد.

در این مراسم، شش تن از قاریان جمهوری آذربایجان به نام‌های علی زمان علی اف، کمال ممد اف، راهب علی اف، واصف علی اف، وصال صلایو و رشاد نورالله اف، آیاتی چند از کلام الله مجید را قرائت کردند و دو تن از قاریان سرشناس ایرانی به نام‌های احمد ابوالقاسمی و حامد شاکرنژاد به صورت مجازی در این برنامه مشارکت کردند.

قربانعلی پورمرجان، رایزن فرهنگی کشورمان در باکو به لغو محدودیت‌های کرونایی در جمهوری آذربایجان اشاره کرد و گفت: «خوشبختانه بعد از چند سال توانستیم در این محفل پر فیض و نورانی قرآن کریم جمع شویم و به صوت قاریان برجسته دو کشور دوست گوش فرا دهیم.»

وی با اشاره به نزول قرآن در شب قدر و اهمیت برگزاری لیالی قدر گفت: «فلسفه اهمیت لیالی قدر خود قرآن و نزول قرآن در شب قدر است. قرائت قرآن هم بر قاری ثواب دارد و هم بر کسانی که به صوت دلنواز قرآن گوش می‌دهند.»

پورمرجان اظهار داشت: «آنچه برای جامعه اسلامی اهمیت دارد، انس با قرآن به عنوان کتاب راهبر و راهنمای انسانی است تا در عمل هم مسلمانان بدان عمل کند.»

رایزن فرهنگی کشورمان در باکو به خاطرات ملاصدرا اشاره کرد که در تفسیر سوره واقعه می‌گفت: «عمری نوشتم و در مراسم‌های مختلف سخنرانی کردم و خود را شخصیت بزرگی می‌دانستم وقتی بصیرتم باز شد خودم را از علوم واقعی خالی دیدم و در اواخر عمرم به این فکر افتادم که به سراغ تدبر در قرآن و روایات پیامبر اکرم(ص) و اهل البیت(ع) بروم چون در طول عمرم به جای نور در سایه ایستاده بودم، چنان در این افکار فرو رفتم که جانم آتش گرفت تا اینکه رحمت الهی دستم را گرفت و با اسرار قرآن آشنا شدم و در خانه وحی را کوبیدم و الان اقرار می‌کنم که قرآن دریای عمیقی است که با لطفا خدا می‌توان وارد شد ولی افسوس که عمرم کوتاه است و سرمایه‌ام اندک. پس بر مونسان قرآن است که قدر موانست با کلام الهی را بدانند و هر روز سجده شکر بر جای آورند.»

در ادامه این مراسم، حجت‌الاسلام والمسلمین میرسلام، معاون نماینده ولی فقیه در جمهوری آذربایجان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات به بیان نکاتی پیرامون فواید قرآن و نهج البلاغه در زندگی پرداخت.

وی تلاوت قرآن و دقت در معنا و مفهوم آیات و احکام این کتاب نورانی در ماه مبارک رمضان را دارای فضیلتی بسیار برشمرد.

همچنین، گروه تواشیح با قرائت آیاتی از قرآن کریم فضایی بسیار معنوی را برای علاقه‌مندان ایجاد کرد که مورد توجه حاضرین قرار گرفت.

منبع: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی

 

نوشته های مشابه

دکمه بازگشت به بالا